משרד התחבורה פירסם מכרז לסיוע משפטי בהפרטת הנמלים

אף על פי שעדיין לא הושלם המשא ומתן עם העובדים וההסתדרות בנוגע לשינוי המבני בנמלי ישראל, משרד התחבורה מתכונן למהלך בקצב. השבוע פירסם משרד התחבורה מכרז לסיוע משפטי לצורך הכנת הסכמים, חוות דעת, כתבי הסכמה ותיקוני חקיקה מקיפים בנוגע לשינוי המבני המתוכנן


00:00 ,02.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אף על פי שעדיין לא הושלם המשא ומתן עם העובדים וההסתדרות בנוגע לשינוי המבני בנמלי ישראל, משרד התחבורה מתכונן למהלך בקצב. השבוע פירסם משרד התחבורה מכרז לסיוע משפטי לצורך הכנת הסכמים, חוות דעת, כתבי הסכמה ותיקוני חקיקה מקיפים בנוגע לשינוי המבני המתוכנן.

כחלק מהרפורמה ברשות הנמלים המתוכננת להיכנס לתוקפה בפברואר 2005, תפורק רשות הנמלים ובמקומה יוקמו שתי חברות עצמאיות אשר ינהלו את נמלי הים באשדוד ובחיפה; כמו כן תוקם חברה שלישית שתנהל את נכסי הנמלים. לא הוחלט על מעמדו של נמל אילת לאחר השינוי המבני.

במשרדי הממשלה בירושלים ציינו לא פעם, כי הרפורמה תיכנס לתוקף בכל מקרה בתאריך המיועד, אפילו אם יתבצע הדבר באופן חד-צדדי. מהלך זה מצטרף לצעדים חד-צדדיים שבהם נקט לאחרונה משרד התחבורה, בהם מינוי דירקטורים ויו"רים לחברות העצמאיות וכן פרסום מכרזים לתפקידי מנכ"ל לנמלי חיפה ואשדוד. המהלכים התקבלו בכעס בקרב עובדי הנמלים וההסתדרות, אשר טענו כי מדובר בהפרה של הסטטוס-קוו בנמלים.

יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, דודו פרץ, אמר בתגובה כי הוא מצר על כך שמשרד התחבורה ממשיך להפר את הססטוס-קוו שעליו סוכם לפני חודשים מספר על ידי כל הצדדים. לדבריו, הוא יפנה מיידית ליועצים המשפטיים של ועד העובדים על מנת לבחון כיצד להתמודד עם הפרות ההסכם החוזרות ונשנות של משרד התחבורה. בכל מקרה, אמר פרץ, אם לא תיוותר לעובדים ברירה, הם "ינקטו המהלך היחיד שהם יכולים לנקוט".