יפן הולכת, ככל הנראה, בעקבות האיחוד האירופאי והחליטה לבחון את השיטה מקרוב. מנגד טוענות חברות ספנות כי השיטה הביאה למעשה ליציבות ארוכת טווח בתעשייה
יפן, אשר הגנה בעבר בנחישות על שיטת הקונפרנסים הימיים, החליטה כעת לבחון בקפדנות את קרטל קביעת המחירים, לשמחתם של נציגי האיגוד לסחר הוגן ביפן ולמגינת לבם של חברות הספנות הפועלות באזור. כך דיווח העיתון הלונדוני "פייננשל טיימס".
דובר חברת הספנות MOLמחה על ההחלטה: "אם יחליטו על חיסולם של הקונפרנסים הימיים, רק חברות מועטות ישלטו בשוק הספנות. השיטה הזאת גרמה למעשה ליציבות בטווח הארוך עבור שוק זה".
לעומת זאת, יו"ר האיגוד לסחר הוגן ביפן, שואיצ'י סוגאג'יהיסה, אמר: "מדובר בהתקדמות עצומה עבורנו. לפני שנים אחדות לא יכולנו לדמיין שמשרד התחבורה יחליט על בחינת הנושא כפי שהוא החליט לעשות עכשיו. אלמלא הפעילות של האיחוד האירופי בנושא יפן לא היתה פועלת בכיוון הזה".
האיחוד האירופי החליט, כזכור, לאסור על קיומה של שיטת הקונפרנסים הימיים בעוד שר התחבורה היפני הגן על השיטה ופטר לאורך זמן את הקרטלים הימיים מפיקוח ממשלתי אשר קיים בתעשיות אחרות ביפן.
משרד התחבורה היפני יבחן את שיטת הקונפרנסים הימיים בספנות הקווית
יפן הולכת, ככל הנראה, בעקבות האיחוד האירופאי והחליטה לבחון את השיטה מקרוב. מנגד טוענות חברות ספנות כי השיטה הביאה למעשה ליציבות ארוכת טווח בתעשייה
00:00 ,11.12.2006
עשוי לעניין אותך
שר התחבורה: החל מאפריל 2007 יותאמו רשיונות הרכב והנהיגה בישראל לתקינה האירופית
רכבת ישראל פרסמה מכרז בינלאומי למערכת כרטוס חכם
משרד החקלאות הישראלי מוסמך לערוך את הביקורת על ייצוא פירות מישראל ליפן
עודד פלר: ביטול התוכנית לשדה תעופה בינלאומי בחיפה – שערורייה בלתי נסבלת
עשרות שרי תחבורה וראשי איגודים מקצועיים מהעולם הוזמנו ל- port2port 2007
סמינר סחר יהלומים ישראל יפן התקיים בטוקיו