משרד החקלאות הטיל איסור על יבוא צאן ובקר דרך נמל עקבה

החל מאתמול יותר יבוא בקר וצאן לישראל מאוסטרליה אך ורק דרך נמל אילת ; השירותים הוטרינריים אוסרים על יבוא בקר וצאן דרך נמל עקבה


00:00 ,02.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החל מאתמול יותר יבוא בקר וצאן לישראל מאוסטרליה אך ורק דרך נמל אילת ; השירותים הוטרינריים אוסרים על יבוא בקר וצאן דרך נמל עקבה.

החל מיום א', 1.8.04, יותר יבוא בקר וצאן מאוסטרליה אך ורק דרך נמל אילת. השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות החליטו להתיר את היבוא אך ורק דרך נמל אילת בגלל שגילו כי ביבוא שהתקיים עד כה דרך נמל עקבה לא התקבלו נתוני אמת ודיווחים מדויקים על מצב הבקר שהגיע, לא על תחלואה ושיעורי תמותה במהלך המסע, וכן בשל ההמתנות הממושכות של הבקר במשאיות טרם הגיעם לישראל.

בשנה האחרונה הגיעו דרך נמל עקבה 22,000 ראשי בקר ו- 15,000 ראשי צאן לישראל, 35,000 ראשי בקר ו- 37,000 ראשי צאן לרשות הפלסטינאית.

שר החקלאות ישראל כ"ץ, אומר שמתפקידו להבטיח את בריאות הציבור בישראל ולכן הוא מקבל ללא כל התנגדות וסייג את המלצות השירותים הוטרינריים, וכתוצאה מכך ובגלל רמתם הגבוהה של השירותים הוטרינריים בישראל, ייהנו מכך, ללא ספק, גם ברשות הפלסטינאית.

עד כה, מנע החרם הערבי כניסת אוניות לנמל אילת לפריקת בעלי חיים. לאחרונה, נמצאה אוניית משא אשר הסכימה להיכנס לנמל אילת. בעקבות כך, הוסדרו התנאים לפתיחת נמל אילת לפריקת בעלי חיים.


רקע
בשנת 1994 נפתח נמל עקבה ליבוא עגלים וצאן מאוסטרליה, והתבצע באמצעות אוניות ירדניות. בעלי החיים נפרקו בנמל עקבה והובלו לישראל דרך מסוף ערבה.