משה מנו מנכ"ל "מנו ספנות" מתריע: הורדת העמלות לסוכני הנסיעות תפגע קשות בסוכנים

"המגמה של חברת אל-על לצמצם את עמלת סוכני הנסיעות, עלולה לפגוע קשות בסוכני הנסיעות ולהביא לסגירת משרדים רבים" מזהיר משה מנו, נשיא חברת "מנו ספנות", המפעילה שתי אוניות נוסעים לקהל הישראלי וסוכנויות נסיעות ברחבי הארץ


00:00 ,25.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
זאת בעקבות קיצוץ העמלות על ידי חברת "אל-על" * "מנו ספנות" החלה בשיווק ההפלגות לעונת 2003 ואינה משנה את גובה העמלות * משה מנו מציע לסוכנים: לא להתעסק ב"דיל זול" שהעמלה בו נמוכה

"המגמה של חברת אל-על לצמצם את עמלת סוכני הנסיעות, עלולה לפגוע קשות בסוכני הנסיעות ולהביא לסגירת משרדים רבים" מזהיר משה מנו, נשיא חברת "מנו ספנות", המפעילה שתי אוניות נוסעים לקהל הישראלי וסוכנויות נסיעות ברחבי הארץ.

לדברי משה מנו, העובדה שהישראלים מרבים לצאת לחו"ל ב"חבילות נופש" מוזלות של 200 עד 400 דולר, פגעה אף היא בסוכני הנסיעות שעמלתם נגזרת ממחיר ה"דיל". משה מנו סבור כי "אין תחליף לסוכן נסיעות מקצועי, שמכיר את הענף ונותן לנוסע יעוץ טוב. לכן, פגיעה בסוכנים תפגע בסופו של דבר בלקוחות".

משה מנו סבור כי חברות התעופה "המצמצמות את העמלות דווקא בתקופה קשה לענף התיירות, מתאפיינות בראייה קצרת טווח. הסוכנים הם התשתית של הענף וצריך לשמור עליהם גם במחיר של צמצום הרווחים לחברות ושמירת גובה העמלות לסוכנים".


חברת "מנו ספנות" החליטה שלא לפגוע בעמלתם של הסוכנים המשווקים את חבילות הנופש של החברה. עמלת הסוכנים המינימלית היא 15% ממחיר חבילת הנופש, כאשר העמלה גדלה בהתאם למספר המכירות. " חשבון פשוט מראה כי עמלתו של סוכן ממכירת הפלגת נופש אחת, שווה לעמלה שהוא מקבל ממכירת 7-10 חבילות נפש זולות.
משה מנו מנכ"ל "מנו ספנות" מתריע: הורדת העמלות לסוכני הנסיעות תפגע קשות בסוכנים
 
זאת מאחר והפלגות הנופש של מנו ספנות, כוללות אירוח מלא בתנאים של מלון 5 כוכבים ובמחירים שווים לכל נפש" מסביר משה מנו.
 
עוד נמסר כי חברת "מנו ספנות" מפיצה בימים אלה את חוברת ההפלגות המהודרת של "עונת 2003", המפרטת למעלה מ-80 הפלגות, לסוף שבוע, אמצע השבוע, הפלגות של 8 ימים, 12 יום, 15 יום, באוניית הפאר "איריס"(650 נוסעים) ובאונייה האחות "יסמין" (750 נוסעים).