משה מיץ, מנכ"ל חברת נמל אילת, התפטר מתפקידו

מיץ, שהודיע כי הוא פונה לעסקים פרטיים, כיהן כמנכ"ל חברת נמל אילת מחודש מרץ 2007. במהלך השנה החולפת נרשם גידול של כ-12% בהכנסות הנמל והרווחיות שופרה בלמעלה מ-100%


00:00 ,14.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מיץ, שהודיע כי הוא פונה לעסקים פרטיים, כיהן כמנכ"ל חברת נמל אילת מחודש מרץ 2007. במהלך השנה החולפת נרשם גידול של כ-12% בהכנסות הנמל והרווחיות שופרה בלמעלה מ-100%
 
משה מיץ, מנכ"ל חברת נמל אילת, הודיע בסוף השבוע האחרון לדירקטוריון החברה וליו"ר דירקטוריון הנמל, עו"ד יאיר חזן, על כוונתו לפרוש מתפקידו במהלך החודשים הקרובים.
 
מיץ, אשר נבחר לתפקיד בינואר 2007 ונכנס לתפקידו במרץ 2007, כיהן כשנה וארבעה חודשים בתפקיד במהלכן דיווחה חברת נמל אילת על הכנסות ורווחים נאים. נזכיר כי לאחרונה דווח כי חברת נמל אילת מתכוננת לקראת הפרטה קרבה.
 
משה מיץ הגיע לתפקיד מנכ"ל חברת נמל אילת מתחום התקשורת ושימש במהלך הקריירה שלו כסמנכ"ל המגזר העסקי בחברת סלקום, שם הוא כיהן בתפקידו כשלוש שנים וחצי. לפי כן, כיהן מיץ כמנכ"ל חברת בזק-כל ולפני כן עבד בתפקידים בכירים בחברת בזק. 
 
מר מיץ הינו בעל תואר בהנדסת תעשייה וניהול מטעם אוניברסיטת בן גוריון ובעל תואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק מאוניברסיטת בר אילן.
 
בהנחיית הדירקטוריון הוביל מיץ מהלך שיווקי מקיף מול חברות ספנות למטען כללי ומכולות בעולם, הליך אשר את פירותיו אמורים לקצור בנמל במהלך החודשים הבאים. במהלך השנה החולפת נרשם גידול של כ-12% בהכנסות הנמל והרווחיות שופרה בלמעלה מ-100%.
 
במהלך תקופתו כמנכ"ל, יושמו בחברה מספר פרויקטים גדולים בתחום הפיתוח ובתוכם פרויקט שיקום דרכי הגישה לנמל מצפון ומדרום, הקמת דרכי גישה בתוך חניוני הנמל, סיום שיפוץ רציף המים העמוקים והחלפת מערכות החשמל. כמו כן, פעל הנמל למען איכות הסביבה ובשנה החולפת הותקנו בין היתר חוסם ימי על מנת להגן על מי המפרץ ושופרה מערכת הבקרה על זיהום האוויר.בנוסף,בשנה החולפת  חודשה פעילות ספינות הנוסעים ומספר אוניות פקדו את הנמל.לאחרונה סוכם מול מפעיל קרוז גדול כי החל מאוקטובר 2008 יפקוד את הנמל באופן קבוע.
 
מיץ פעל למען שינוי המודלים העסקיים מול לקוחות הנמל אשר הגדילו באופן ניכר את הפעילות מול יבואני הרכב. החלטות להשכרת שטחים באזור מרכז הארץ בוטלו ונמל אילת הפך להיות העוגן המרכזי של יבואני הרכב. פעילות זו הובילה לגידול של 150% בכמות הרכבים המאוחסנים וכתוצאה מכך לגידול בהכנסות במיליוני שקלים רבים.
 
משה מיץ מציין בהודעתו כי הוא מודה לדירקטוריון הנמל על שאפשרו לו להרחיב את פעילות הנמל ולבססו על בסיס עסקי טהור. "אני יוצא לדרך חדשה ולניהול פעילות מרתקת בעלת היקף מהותי ואני חש שזהו הזמן המתאים להחזיר השרביט לדירקטוריון החברה."