משאל "ידיעות אחרונות" קבע: "מנו ספנות" החברה הנבחרת באוניות נוסעים ונופש בישראל

חברת "מנו הספנות" החברה הגדולה, הותיקה והמובילה בישראל בתחום התיירות הימית, נבחרה במשאל "ידיעות אחרונות" לשנת 2005 כחברת הספנות הנבחרת להפלגות נופש ואוניות נוסעים בישראל. נשיא החברה משה מנו, השתתף בטקס חלוקת פרסי "האוסקר המסחרי" 2005 .


00:00 ,18.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת "מנו הספנות" החברה הגדולה, הותיקה והמובילה בישראל בתחום התיירות הימית, נבחרה במשאל "ידיעות אחרונות" לשנת 2005  כחברת הספנות הנבחרת להפלגות נופש ואוניות נוסעים בישראל. נשיא החברה משה מנו, השתתף בטקס חלוקת פרסי "האוסקר המסחרי" 2005 .
 
"מנו ספנות" נבחרה כחברה המובילה על ידי 78.45% מהנשאלים, כאשר כל שאר החברות בתחום זה קיבלו יחד 21.55% בלבד. זו הפעם הראשונה שסקר "ידיעות אחרונות" מקיף גם את תחום הפלגות הנופש בישראל.
 
משאל "ידיעות אחרונות", מתקיים זו השנה  ה – 51.  המשאל נערך על ידי מכון "דאטאסנס" בניהולו של ד"ר יצחק דיין. המחקר נעשה על מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית מכל רחבי הארץ, מעל גיל 20. הראיונות נעשו על ידי מראיינים מנוסים  שהציגו לנשאלים שאלה פתוחה: "איזו חברה נותנת את המוצרים והשירותים הנבחרים בתחום אוניות נוסעים והפלגות נופש בישראל?" כאשר הנשאלים היו צריכים לציין את שם החברה.
 
"תוצאות המשאל משקפות את מה שהציבור חושב עלינו" אומר משה מנו, נשיא חברת  "מנו ספנות" כשנודע לו על תוצאות המשאל. "מארגני המשאל, עליו כלל לא ידענו כשהוא נערך,  הופתעו מהתוצאה הגבוהה שקיבלנו, שהיא בין הגבוהות בכל הענפים שנבדקו. אנחנו לא הופתענו מהתוצאה. מהמשובים שיש לנו מהנוסעים  מכל הפלגה, ידענו מה חושבים עלינו" אמר משה מנו.
 
מניתוח התוצאות על פי אזורי מגורים של הנשאלים מתברר כי באזור ירושלים 90% מהנשאלים בחרו ב"מנו ספנות" ובאזור הצפון קיבלה החברה 87.23% מכלל הנשאלים.
 
בהתפלגות על פי מין, בחרו 78.84% מהגברים ב"מנו ספנות" וכך עשו 77.99% מהנשים.
בחלוקה על פי רמת ההשכלה 78.40% מבעלי תעודת בגרות בחרו ב"מנו ספנות" וכך עשו 81.05% בעלי תואר אקדמי. כמו כן התברר כי  82.74% מהשכירים בחרו ב"מנו ספנות" כחברה המובילה בהפלגות נופש.
 
משה מנו, הנשיא והבעלים של חברת "מנו ספנות" אינו מתכוון "לנוח על זרי הדפנה" של תוצאות המשאל. " העיתון המוביל במדינה ידיעות אחרונות, בחר בנו כחברה המובילה בתחום אוניות הנוסעים וזה מחייב אותנו, להמשיך במתן שירות של 5 כוכבים לנוסעים, בשלושת האוניות שאנו מפעילים העונה ב"רויאל איריס", ב"איריס" וב"יסמין". כל מאות עובדי החברה ימשיכו במדיניות המוצהרת שלנו, להיות הטובים והמובילים בענף".
 
ב"ידיעות אחרונות" הגדירו את הזוכים במשאל כ"נבחרת המובילה של כלכלה ותעשייה בישראל". הטקס התקיים בלשכת ראש העיר בת"א בהשתתפות מנכ"ל משרד האוצר ד"ר יוסי בכר.