מרכז סיוע והצלה בים יגיש סיוע לכלי שיט במצוקה 24 שעות ביממה

מנכ"ל משרד התחבורה חתם על הסכם להקמת המרכז ברשות הספנות והנמלים בהשקעה של כארבעה מיליון שקלים. המרכז, בראשות אריה רונה, ישרת את כל הקהילה הימית


00:00 ,04.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התחבורה חתם על הסכם להקמת המרכז ברשות הספנות והנמלים בהשקעה של כארבעה מיליון שקלים. המרכז, בראשות אריה רונה, ישרת את כל הקהילה הימית
 
ישראל מצטרפת לרשת העולמית של מרכזי חיפוש והצלה בים. מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן חתם היום על הסכם להקמת מרכז חיפוש והצלה בים. המרכז יוקם ברשות הספנות והנמלים בחיפה.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי המרכז ייתן מענה ראשוני וסיוע באירועים ימיים הכוללים פעולות חילוץ והצלה של אוניות או ספינות שנקלעו למצוקה בים, וכן סיוע הקשור לבטיחות החיים והשייט בים, כולל פעולות הקשורות בהגנה על הסביבה הימית מפני זיהום הים.
 
במסגרת המרכז תופעל מערכת תקשורת אלחוטית משוכללת עם כלי שיט, הכוללת מכ"ם גילוי וזיהוי ימי. המערכת תנטר את ערוצי ותדרי המצוקה הימיים, הארציים והלוויינים, ותקבל מידע שוטף מכלי שיט העושים את דרכם לנמלי ישראל.
 
המרכז יטפל באירועי חירום הנמצאים במרחק של עד 40 מייל מחופי הארץ בים התיכון וכ-12 מייל מחוף אילת.
 
מרכזי חיפוש והצלה דומים פועלים כיום במדינות ים מתקדמות, המפעילות צי אוניות גדול דוגמת איטליה, ספרד, צרפת, תורכיה, ויוון.
 
מרכז החילוץ וההצלה, שעלותו נאמדת בכ-4 מיליון שקלים יאויש בקציני ים מצי הסוחר הישראלי ובוגרי חיל הים שבנוסף למומחיותם הימית יוכשרו גם בנושאי חיפוש והצלה. המרכז יפעל 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה.
 
בראש המרכז יעמוד מנהל רשות הספנות והנמלים, תא"ל (מיל') אריה רונה והוא ישרת את כל הקהילה הימית בהם: כלי שיט קטנים, יאכטות, אוניות משא ונוסעים ומכליות צובר, ללא כל הבדל דגל או לאום.