מקורות ממשלתיים: שינוי מבנה התעריפים של שירותי הנמל לא ייושם עם הרפורמה

אחד המרכיבים המרכזיים ברפורמה בנמלים, שינוי מבנה התעריפים, לא ייושם עם צאתה לדרך של הרפורמה ב-17 בפברואר - כך אמרו מקורות ממשלתיים. בכירים בענף אומרים כי השינוי המוצע יפגע בעיקר בסקטור החקלאי ובתעשיינים


00:00 ,30.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
אחד המרכיבים המרכזיים ברפורמה בנמלים, שינוי מבנה התעריפים, לא ייושם עם צאתה לדרך של הרפורמה ב-17 בפברואר - כך אמרו מקורות ממשלתיים. בכירים בענף אומרים כי השינוי המוצע יפגע בעיקר בסקטור החקלאי ובתעשיינים. לדבריהם, הרפורמה בתעריפים עשויה היתה להביא לעליית מחירים של עשרות אחוזים בסקטורים אלה.

מטרתה המרכזית של הרפורמה היא להביא לפירוק רשות הנמלים במתכונתה הנוכחית וליצור ארבע חברות ממשלתיות: שלוש חברות נמל שיתחרו ביניהן וחברת נכסי הנמלים שתחזיק בנכסי הנמלים ותנתב את ההשקעות בהם.

במסגרת הרפורמה תוכנן שינוי בתעריפים הנגבים בנמלים. לדברי מקורות בממשלה, השינוי היה מביא לעלייה של עשרות אחוזים בתעריפי הנמל על היצואנים והיבואנים, שעשויה היתה להשפיע גם על המחיר לצרכנים.

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, בשיחות שקיים בעניין עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אילן כהן סוכם כי הנושא ייבחן בכובד ראש, וכי החלטות בנושא יתקבלו בהסכמת הצדדים. לדברי ברוש, "מצד אחד מבקשים לבצע רפורמות מבניות בנמלים כדי לעודד תחרותיות, ומהצד השני מקדמים מהלך שהוא בבחינת מכת מוות ליצוא".