מקורות ממשלתיים: שינוי מבנה התעריפים של שירותי הנמל לא ייושם עם הרפורמה
אחד המרכיבים המרכזיים ברפורמה בנמלים, שינוי מבנה התעריפים, לא ייושם עם צאתה לדרך של הרפורמה ב-17 בפברואר - כך אמרו מקורות ממשלתיים. בכירים בענף אומרים כי השינוי המוצע יפגע בעיקר בסקטור החקלאי ובתעשיינים
00:00 ,30.01.2005
אחד המרכיבים המרכזיים ברפורמה בנמלים, שינוי מבנה התעריפים, לא ייושם עם צאתה לדרך של הרפורמה ב-17 בפברואר - כך אמרו מקורות ממשלתיים. בכירים בענף אומרים כי השינוי המוצע יפגע בעיקר בסקטור החקלאי ובתעשיינים. לדבריהם, הרפורמה בתעריפים עשויה היתה להביא לעליית מחירים של עשרות אחוזים בסקטורים אלה.
מטרתה המרכזית של הרפורמה היא להביא לפירוק רשות הנמלים במתכונתה הנוכחית וליצור ארבע חברות ממשלתיות: שלוש חברות נמל שיתחרו ביניהן וחברת נכסי הנמלים שתחזיק בנכסי הנמלים ותנתב את ההשקעות בהם.
במסגרת הרפורמה תוכנן שינוי בתעריפים הנגבים בנמלים. לדברי מקורות בממשלה, השינוי היה מביא לעלייה של עשרות אחוזים בתעריפי הנמל על היצואנים והיבואנים, שעשויה היתה להשפיע גם על המחיר לצרכנים.
לדברי נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, בשיחות שקיים בעניין עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אילן כהן סוכם כי הנושא ייבחן בכובד ראש, וכי החלטות בנושא יתקבלו בהסכמת הצדדים. לדברי ברוש, "מצד אחד מבקשים לבצע רפורמות מבניות בנמלים כדי לעודד תחרותיות, ומהצד השני מקדמים מהלך שהוא בבחינת מכת מוות ליצוא".
מטרתה המרכזית של הרפורמה היא להביא לפירוק רשות הנמלים במתכונתה הנוכחית וליצור ארבע חברות ממשלתיות: שלוש חברות נמל שיתחרו ביניהן וחברת נכסי הנמלים שתחזיק בנכסי הנמלים ותנתב את ההשקעות בהם.
במסגרת הרפורמה תוכנן שינוי בתעריפים הנגבים בנמלים. לדברי מקורות בממשלה, השינוי היה מביא לעלייה של עשרות אחוזים בתעריפי הנמל על היצואנים והיבואנים, שעשויה היתה להשפיע גם על המחיר לצרכנים.
לדברי נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, בשיחות שקיים בעניין עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אילן כהן סוכם כי הנושא ייבחן בכובד ראש, וכי החלטות בנושא יתקבלו בהסכמת הצדדים. לדברי ברוש, "מצד אחד מבקשים לבצע רפורמות מבניות בנמלים כדי לעודד תחרותיות, ומהצד השני מקדמים מהלך שהוא בבחינת מכת מוות ליצוא".
עשוי לעניין אותך
משלחת תעשיינים בראשות שרגא ברוש תצא לבריסל למפגש עם ראשי האיחוד האירופי
בליזובסקי: כ-70 מפעלים הצטרפו להתאחדות התעשיינים בשנת 2004
התאחדות התעשיינים: הממשלה נוקטת מזה 4 שנים בסחבת מיותרת בכל הקשור לתיקון חוק היטלי סחר
איזי בורוביץ על שטרום: "אם הייתי יודע למה אני נכנס, לא הייתי קונה את אל על"
שרגא ברוש: בשנת 2004 - גידול של כ-15% במספר המשלחות היוצאות
בליזובסקי: כשני שליש ממנהלי המפעלים הקטנים והבינוניים מבקשים להעמיק את כישורי הניהול שלהם