מפברואר 2003 תאסרנה כניסת אוניות נפט ישנות לנמלי ישראל

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי החל מה- 15 בפברואר 2003 תאסר כניסתן של אוניות נפט ישנות לנמלי ישראל, במטרה למנוע סכנה אפשרית של זיהום הים, כך מסר היום (3.12.02) מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון


00:00 ,03.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי החל מה- 15 בפברואר 2003 תאסר כניסתן של אוניות נפט ישנות לנמלי ישראל, במטרה למנוע סכנה אפשרית של זיהום הים, כך מסר היום (3.12.02) מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון.

מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי האיסור על כניסת מכליות ישנות לנמלים יחול בנמל אילת על אוניות בנות 20 שנה ויותר ובנמלי אשדוד, חיפה ואשקלון הוא יחול על מכליות נפט שגילן מעל 25 שנה.

לדברי סלמן, נוכח רמת הסיכון הגבוהה של נמל אילת, בגלל העובדה שמדובר במפרץ הוחלט להחמיר את התקנות באשר לכניסתן של אוניות ישנות לנמל וזאת במטרה למנוע סכנה אפשרית של זיהום הים.

מנהל מינהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה, תא"ל (מיל') אריה רונה ציין כי על פי הנוהלים כיום, כל מכלית נפט הפוקדת לראשונה את נמלי הארץ נבדקת ביסודיות על ידי פקחים של מינהל הספנות והנמלים ובמידה ומתגלים בה ליקויי בטיחות היא נעצרת עד לתיקון כל הליקויים.

יצויין כי מינהל הספנות והנמלים מבצע כיום בדיקות בטיחות בכרבע מהאוניות והמיכליות העוגנות בנמלי ישראל. מידי שנה פוקדות את הנמלים כ- 6000 אוניות ומיכליות נפט וכימיקלים.