מעלות הורידה את דירוג האג"ח של צים

החברה מסרה כי הדירוג משקף את המשך היחלשות הפרופיל הפיננסי של צים בשל תוכנית ההשקעות האגרסיבית, המינוף הגבוה, מההרעה מתמשכת בתוצאות הכספיות ומרמת הנזילות הנמוכה של החברה


00:00 ,16.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה מסרה כי הדירוג משקף את המשך היחלשות הפרופיל הפיננסי של צים בשל תוכנית ההשקעות האגרסיבית, המינוף הגבוה, מההרעה מתמשכת בתוצאות הכספיות ומרמת הנזילות הנמוכה של החברה
 
חברת S&P מעלות הורידה את דירוג האג"ח שלחברת צים מסדרה א' ב' וג'. הדירוג ירד מדירוג +ilBB לדירוג ilB-, זאת קצת יותר משבוע לאחר שהחברה לישראל הודיעה על תכנית הבראה לחברת הספנות צים, במסגרתה תזרים לחברה 300 מיליון דולר נוספים ועשרות עובדי החברה יפוטרו. נזכיר כי רק לפני מספר חודשים עמד הדירוג של צים על A, ומאז הוא הורד ב-7 דרגות.


מחברת S&P מעלות נמסר כי הדירוג הנוכחי משקף את המשך היחלשות הפרופיל הפיננסי של צים הנובע מתוכנית ההשקעות האגרסיבית והמינוף הפיננסי הגבוה שלצידה, מההרעה מתמשכת בתוצאות הכספיות ומרמת הנזילות הנמוכה של החברה. מעלות מעריכה כי התנאים הקשים השוררים בענף הספנות, לצד הגידול הצפוי בהיצע האוניות בשנה הקרובה, צפויים להמשיך וללחוץ על הפרופיל הפיננסי של החברה.
 
מחברת מעלות נמסר עוד כי הם רואים בחיוב את צעדי התמיכה של חברת האם, בעיקר נוכח תרומתם המכרעת לנזילות של צים. עוד נמסר בדו"ח מעלות כי רמת הנזילות של צים נמוכה ומטילה ספק ביכולתה לפרוע את התחייבויותיה ללא גיבוש הסכם סופי לפריסת התחייבויותיה וזאת חרף הצפי להזרמת הון נוספת מצד חברת האם.
 
דירוג זה, לפי סולם ההמרה של הדירוג המקומי, מקביל לדרגה "CCC" של הדירוג העולמי, כלומר דירוג של אג"ח בעלת רמת סיכון גבוהה מאוד הרומז כי ישנה אפשרות שהחברה לא תעמוד בפירעון חלקי או מלא של האג"ח.
 
נזכיר כי לאחרונה נודע כי צים בוחנת ללכת להסדר חוב מול מחזיקי האג"ח שלה, אשר יכלול את פריסת התשלומים. מחברת הדירוג מעלות נמסר בהקשר זה כי ייתכן שבעקבות המו"מ הנ"ל ירד דירוג האג"ח של החברה לדירוג ilCC זאת אם המו"מ מול הבנקים והגופים האחרים יסתיים ללא תוצאות.