מספנות ישראל: רווח נקי של 13.9 מיליון עבור ינואר – ספטמבר 2009

הודיעה על חלוקת דיבידנד של 9.9 מ' ש' לבעלי המניות ועל בונוס של 1.35 מ' ש' ליו"ר החברה. החברה נמצאת במו"מ עם חנ"י על הארכת חוזה החכירה של שטח הנמל


00:00 ,24.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הודיעה על חלוקת דיבידנד של 9.9 מ' ש' לבעלי המניות ועל בונוס של 1.35 מ' ש' ליו"ר החברה. החברה נמצאת במו"מ עם חנ"י על הארכת חוזה החכירה של שטח הנמל 
 
חברת מספנות ישראל המנהלת את הנמל הפרטי הראשון בישראל הממוקם במפרץ חיפה רשמה במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 רווח נקי של 13.9 מיליון שקל.
 
דירקטוריון מספנות ישראל החליטה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות החברה בסך של 9.9 מיליון שקל ועל חלוקת מענק מיוחד ליו"ר מספנות ישראל, סמי קצב, וזאת בגין תוצאות החברה בסך של 1.35 מיליון שקל.
 
יש לציין כי בימים אלה נמצאת מספנות ישראל במשא ומתן מול חברת נמלי ישראל (חנ"י) על מימוש האופציה להארכת תקופת החכירה של שטח הנמל הפרטי ל-49 שנים נוספות. יש לציין כי הצדדים טרם הגיעו להסכמה לגבי דמי ההחכרה שכן, לטענת מספנות ישראל, דמי החכירה שדורשת חנ"י גבוהים באופן משמעותי מאוד מדמי החכירה הראויים, והם החליטו לאחרונה על מינוי בורר לשם קביעת דמי החכירה. חברת מספנות ישראל מעריכה כי דמי החכירה החדשים שייקבעו בסוף התהליך יהיו נמוכים משמעותית מהדרישה המקורית של חנ"י.
 
חברת מספנות ישראל עוסקת בפעילות נמלית (פריקה וטעינת סחורות) בנוסף לפעילות של בניית כלי שיט, תיקוני אוניות וכן פרויקטים בתחום התשתיות. לרשות החברה רציף באורך של 900 מטרים עם מים בעומק של 12 מטרים. החברה קיבלה אישור באוגוסט 2007 להתחיל ולספק שירותי נמל לאוניות שייבאו מטעני סוכר גולמי. בינואר 2008 הורחב ההיתר שהעניקה חברת נמלי ישראל, לפריקת כל סוגי המטענים. 
 
בעלי חברת מספנות ישראל הם סמי קצב, שלמה שמלצר, שלומי פוגל, חברת אבשל וחברת גולד בונד.