מספנות ישראל החליטו על עיכוב של שבוע בהפעלת הנמל

הבוקר המליץ בית הדין לעבודה לעכב את הפעלת המספנות כנמל מסחרי, וזאת עד ה- 9 לדצמבר, מתוך מגמה לאפשר את מיצוי המו"מ בין רשות הנמלים לנציגי העובדים. בתאריך זה יתן ביה"ד את החלטתו בבקשת המספנות להפעיל את הנמל


00:00 ,02.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הנהלת המספנות החליטה אתמול לקבל את המלצת ביה"ד לעבודה, בכדי לאפשר לצדדים, דהיינו רשות הנמלים ונציגי העובדים למצות את המו"מ ביניהם
 
הבוקר המליץ בית הדין לעבודה לעכב את הפעלת המספנות כנמל מסחרי, וזאת עד ה- 9 לדצמבר, מתוך מגמה לאפשר את מיצוי המו"מ בין רשות הנמלים לנציגי העובדים. בתאריך זה יתן ביה"ד את החלטתו בבקשת המספנות להפעיל את הנמל.

בשיחה עם מר שלומי פוגל, מבעלי המספנות, נמסר כי הנהלת המספנות החליטה אתמול לקבל את המלצת ביה"ד לעבודה, בכדי לאפשר לצדדים, דהיינו רשות הנמלים ונציגי העובדים למצות את המו"מ ביניהם. במהלך שבוע זה, עד ה- 9 לדצמבר לא תפעלנה המספנות את רציפי הנמל ולא תאפשרנה כניסת אניות לשטחן.

בתום השבוע כאמור, יתן ביה"ד את החלטתו בבקשת מספנות ישראל לאפשר לאניות להכנס ולהקשר לרציפים למטרות פריקה וטעינה של מטענים.

טענת המספנות היא כי אינן צד בסכסכוך בין המדינה ורשות הנמלים לבין העובדים, ולכן אין לאפשר לשביתת עובדי הנמלים למנוע הפיכת הנמל לנמל פרטי.

כידוע, מספנות ישראל היא חברה פרטית שנמכרה לפני כ- 8 שנים לשלמה שמלצר, שלומי פוגל וסמי קצב. המספנות עוסקות בבנית ותחזוקת אניות.

כזכור, במהלך השביתה של עובדי הנמלים בחודש אוקטובר, קיבלו המספנות אישור לפעול כנמל, וזאת בכדי להקטין את נזקי השביתה בנמלי ישראל.