בין מרכז אסיה למערב אירופה

עם גידול של 15% בשנה בתנועת מטען, בגיאורגיה מכינים תוכניות לפיתוח נמלים והפיכת המדינה ל-Hub אזורי


11:43 ,25.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

הושלם סקר תשתיות הנדסי מקיף, שנועד להכין את תוכנית האב לצרכים העיקריים של גיאורגיה, עם התחשבות בסחר מהמדינות הגובלות בה – ארמניה ואזרבייג'אן.

 

 

את הסקר ביצעה חברת ניהול הטרמנלים APM Terminals, המנהלת את נמל Poti, הגדול בנמלי גיאורגיה, לאור העלייה החדה בתנועת המכולות באזור, שתעבור את קיבולת הנמל המקסימלית ב-2017.

 

 

ב-2013 טיפלו נמלי גיאורגיה ב-405 אלף TEU, שמתוכם טיפל נמל Poti, שהקיבולת שלו היא 600 אלף TEU, ב-82%.

 

 

בהודעה שהוציאה APM Terminals  נמסר שלגיאורגיה יש אפשרות לקבל את כניסת המגה-אוניות לקווי הסחר, עם עומק המים בנמלים והנוחות היחסית של תעלות הכניסה, וכמפעילת הנמל הגדול במדינה, APM רוצה להתכונן לקראת העתיד מבחינת תשתית.

 

 

מיקומה הגיאוגרפי של גיאורגיה מאפשר לה להפוך ל-Hub המחבר את אירופה עם מרכז אסיה, ומציע זמני טרנזיט מהירים יחסית לחומרי צובר, גז ודלקים מאזרבייג'אן ומרכז אסיה למערב אירופה. בחמש השנים האחרונות רשמה המדינה 15-20% גידול בטיפול במטענים בשנה.

 

 

בחלק הראשון של תוכניות הפיתוח, שאמור להיות מושלם עד 2017, נמל Poti ישלים את הקמתם של רציפי מים עמוקים, שיוכלו לטפל באוניות מכולה בעלות קיבולת של עד 9,000 TEU ובקיבולת של 1 מיליון TEU.