מנכ"לית נמל לוס אנג'לס מגיעה לביקור בנמלי ישראל

ד"ר נטץ מגיעה בראש משלחת הכוללת את מפכ"ל משטרת נמל לוס אנג'לס, סמנכ"ל לתפעול הנמל, חברת מועצת העיר לוס אנג'לס ואחרים


00:00 ,23.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ד"ר ג'רלדין נטץ ( Geraldine Knatz), מנכ"לית נמל לוס אנג'לס, נמל המכולות מספר 1 בארה"ב, הגיעה לביקור בנמלי ישראל, כאורחת חברת נמלי ישראל.
 
ד"ר ג'רלדין נטץ, מנכ"לית נמל לוס אנג'לס, הגיעה לביקור בישראל כאורחת של חברת נמל ישראל. ד"ר נטץ מגיעה בראש משלחת הכוללת את מפכ"ל משטרת נמל לוס אנג'לס, סמנכ"ל לתפעול הנמל, חברת מועצת העיר לוס אנג'לס ואחרים.
 
ד"ר נטץ תיפגש במהלך הביקור עם גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה ועם יפתח רון-טל יו"ר חברת נמלי ישראל והנהלתה. לאחר מכן היא תסייר בנמל חיפה ותרצה בפני ראשי ענף הנמלים וקהילת הים, בסמינר שיעסוק בנמל לוס אנג'לס כמודל לנמל מודרני מתקדם, הפועל עפ"י מודל ה- LANDLORD הרווח בעולם - מודל המבוסס על עקרון ההפרדה בין פיתוח וניהול התשתיות הלאומיות, שנעשה ע"י זרוע של המדינה לבין התפעול של המסופים השונים במרחב הנמל, המתבצע ע"י חברות פרטיות מתחרות. בסמינר תציג מנכ"לית נמל לוס אנג'לס גם את מדיניות הפיתוח וההשקעות ואת הפעילות בתחום איכות הסביבה.
 
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל אמר "אנו מייחסים חשיבות רבה ללימוד והיכרות עם מערכות נמלים מודרניות בעולם וביקור זה מאפשר לכל העוסקים בקידום ענף הנמלים בישראל, להיחשף למודלים ניהוליים ותפעוליים של אחד הנמלים המובילים בעולם ולמגמות בתחום הפיתוח, ההשקעות ואיכות הסביבה". ברימן ציין כי המשלחת האמריקאית מגלה עניין רב בתפיסת הביטחון של נמלי ישראל ובשיטות האבטחה ובמסגרת הביקור תקיים שורה של פגישות עם גורמי הביטחון השונים.
 
נמל לוס אנג'לס, הממוקם במפרץ סן פדרו, משתרע על שטח של כ- 30 אלף דונם ופועלים בו 27 מסופים (טרמינלים) למכולות ולמטען כללי. בשנת 2006 שינע הנמל כ-190 מיליון טון מטענים ובשנה שחלפה הסתכמה תנועת המכולות ב- 8.4 מיליון TEUs. בשנים האחרונות ניצב הנמל במקום ה-10 בדרוג נמלי מכולות בעולם, בהיקף תנועת המכולות. דר' נטץ המשמשת כמנכ"ל הנמל מינואר 2006, מובילה אג'נדה של "צמיחה ירוקה" - בדגש על אחריות סביבתית, דוגמת- ישום של תוכנית פעולה שאפתנית בנמלי לוס אנג'לס ולונג ביץ' (Clean Air Action Plan) להפחתת זיהום אוויר ע"י מפעילי המסופים ומשתמשי הנמלים, בשיעור של כ- 50%, על פני תקופה של 5 שנים.