מנכ"ל צים רפי דניאלי: נמשיך לפעול לגיבוש הסדר פיננסי כולל

דניאלי הגיב להודעת החברה לישראל כי לא אושרה הזרמת כספים בגובה 100 מיליון דולר לצים וטען כי החברה נוקטת בכל צעדי ההבראה המתחייבים לאור המצב וממשיכה לשמור על ליבת הפעילות ועל שגרת ההתנהלות מול ספקיה


00:00 ,26.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

דניאלי הגיב להודעת החברה לישראל כי לא אושרה הזרמת כספים בגובה 100 מיליון דולר לצים וטען כי החברה נוקטת בכל צעדי ההבראה המתחייבים לאור המצב וממשיכה לשמור על ליבת הפעילות ועל שגרת ההתנהלות מול ספקיה
 
מנכ"ל צים רפי דניאלי התייחס אתמול להודעת החברה לישראל על אי-אישור הזרמת הכספים לצים בגובה של 100 מיליון דולר. דניאלי ציין כי צים ממשיכה לפעול באינטנסיביות לגיבוש הסדר פיננסי כולל לחברה, וזאת בתמיכתה העקבית של החברה האם. דניאלי ציין כי "כל שירותי הספנות והשירותים הנלווים של צים ברחבי העולם פועלים כסדרם וללא כל הפרעה, כאשר במקביל נעשה כל מאמץ להביא את הסדר הייצוב להשלמה ונבחרות הדרכים המיטביות לשם כך".
 
כזכור הודיעה אתמול החברה לישראל כי באסיפת בעלי המניות של החברה שהתקיימה ביום חמישי שעבר לא אושרה הזרמה של 100 מיליון דולר לחברת צים. סכום זה הינו חלק מתוכנית כוללת להזרמה של 350 מיליון דולר שהתבקשו בעלי המניות להזרים לחברת הספנות.
 
על פי הודעת החברה לישראל, סבורה הרשות לניירות ערך כי רוב המצביעים שהצביעו בעד אישור הזרמת הכספים לחברת הבת צים הינם בעלי עניין אישי (בעלי השליטה בחברה ובנק לאומי שהיוו כ-89.5 אחוז מאלה שהצביעו בעד הזרמת הכספים) ואין בתמיכתם כדי להוות שליש תומך כנדרש בחוק החברות, ועל כן לא אושרה ההחלטה ברוב של שליש תומך כנדרש.
 
החברה לישראל ציינה אמש בהודעתה כי היא אינה מסכימה עם קביעה זו של הרשות לני"ע והיא בוחנת את המשך צעדיה בניסיון לממש את תוכנית ההבראה לצים. נציין כי לחברת צים חובות של כ-350 מיליון דולר שהיא מנסה להסדיר במסגרת תוכנית לגיבוש הסדר פיננסי כולל לחברה.
 
לדברי מנכ"ל צים, מאז ראשית המשבר בשוק הספנות העולמי, משבר הנמצא עדיין בעיצומו, נקטה צים בכל הצעדים המתחייבים לצורך התמודדות עם המצב. לצד צעדים אופרטיביים ובהם שינוי והתאמת קווים, העמדת אוניות, דחיית קבלתן של אוניות חדשות, צמצומים וצעדי חיסכון וייעול מסיביים, גיבשה צים עם החברה לישראל תוכנית ארוכת טווח שמטרתה ייצוב פיננסי והבראה לקראת יציאה מהמשבר.
 
לדברי דניאלי, כל הצעדים הללו ננקטו תוך שמירה קפדנית על ליבת הפעילות של צים ומתן דגש על המשך מתן מכלול השירותים ללקוחותיה ברחבי העולם כסדרם. צים גם ממשיכה בשגרת ההתנהלות מול ספקיה ועומדת בהתחייבויות כלפיהם. 
 
לדברי מנכ"ל צים, פעולות אלו יחד עם השיפור בסחר העולמי ובאווירה הכלכלית העולמית, מעניקים תנאים טובים יותר לתהליך ההבראה של החברה.