מנכ"ל מילובר: חשש להתייקרות במוצרי היסוד בעקבות השיבושים בנמלים

מנכ"ל מכון התערובות טוען כי בשל שיפוץ שני רציפי תבואה בנמל חיפה צפויה בקרוב עלייה במחירי הלחם, הבשר, החלב, הביצים והדגים. זאת בשל הסטת אוניות לנמל אשדוד ועלויות כבדות הנגרמות בשל פריקה איטית, שינוע יבשתי ושכירת ציוד לפריקה


00:00 ,16.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל מכון התערובות טוען כי בשל שיפוץ שני רציפי תבואה בנמל חיפה צפויה בקרוב עלייה במחירי הלחם, הבשר, החלב, הביצים והדגים. זאת בשל הסטת אוניות לנמל אשדוד ועלויות כבדות הנגרמות בשל פריקה איטית, שינוע יבשתי ושכירת ציוד לפריקה
 
"הסטת האוניות לנמל אשדוד גורמת לעלויות כבדות באספקת גרעינים וקמח מסוגים שונים בשל פריקה איטית, שכירת ציוד לפריקה ושינוע יבשתי על פני מרחקים גדולים. לפיכך ניתן לצפות בעתיד הקרוב לעלייה ניכרת במחירי הלחם, הבשר, החלב, הביצים והדגים", אומר לוזי הנדל, מנכ"ל מילובר
 
"חשש להתייקרות משמעותית של מוצרי יסוד בחודשים הקרובים, בשל השיבושים בנמלי הים. העיכוב בפריקת קמחים ומספוא לבעלי החיים, ייצור תגובת שרשרת שתבוא לידי ביטוי במחיר הסופי של המוצר לצרכן", אומר לוזי הנדל, מנכ"ל מכון התערובות מילובר מתשלובת מילואות.
 
לאחרונה הוסטו אוניות משא רבות מנמל חיפה לאשדוד בשל פעילות שיפוץ שני רציפי תבואה בנמל חיפה. בנמל חיפה שלושה רציפים ייעודיים לפריקת גרעינים: רציף דגון, המיועד לגרעינים גדולים, ושני רציפים נוספים המיועדים לפריקת מכולות ופריקה ישירה בצובר של קמחים וכוספאות למזון בעלי חיים. שיפוץ שני הרציפים האחרונים, גורם לעומס רב על נמל אשדוד אשר איננו ערוך לקבלת תבואה בסדר גודל כזה.
 
"גם לאחר השיפוץ לא יוכל נמל חיפה לשרת אניות מקובלות בעולם לפריקה בצובר בצורה יעילה, וזאת עד להשלמת נמל הכרמל בעוד למעלה משנתיים. לכן תוספת העלות צפויה להימשך", אומר הנדל ומוסיף "מאחר ונמל אשדוד אינו ערוך לקבל סחורה בכזה סדר גודל, ממתינות האוניות מחוץ לנמל לפחות 3 ימים. בנוסף, נאלצים המשתמשים לשכור ציוד מיוחד לפריקת הסחורה ולשנע אותה על פני מרחקי הובלה יבשתיים גדולים. אנו נאלצים לשלם תוספת של חצי מיליון דולר עבור משלוח של 20,000 טון סחורה שהוסטה לאשדוד, וזאת בנוסף לעליות הגדולות במחירי חומרי הגלם בעולם".
 
מכון התערובת מילובר מתשלובת מילואות מייצר למעלה מ-220 סוגי תערובת עבור חיות משק: פטמים, מטילות, הודים, דגים,בקר וצאן.מילובר מעסיקה 65עובדים והמחזור השנתי שלה עומד על 140 מיליון דולרים.
 
טרם נמסרה תגובת נמל חיפה לדברים.