מנכ"ל מארסק העולמית: לא נבצע התאמות בנפח הקיבולת לאור הביקושים האחרונים

מר Eivind Kolding מציין במכתב ללקוחות החברה כי השנה הגרועה ביותר חלפה לה, וכי על פי פידבקים מלקוחות תנאי השוק ברבעון הראשון והשני של השנה ימשיכו במגמת צמיחה. מוסיף: "רמות המחירים הנוכחית עדיין אינן מתקרבות לרמת נקודת האיזון


00:00 ,15.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מר Eivind Kolding מציין במכתב ללקוחות החברה כי השנה הגרועה ביותר חלפה לה, וכי על פי פידבקים מלקוחות תנאי השוק ברבעון הראשון והשני של השנה ימשיכו במגמת צמיחה. מוסיף: "רמות המחירים הנוכחית עדיין אינן מתקרבות לרמת נקודת האיזון"
 
מנכ"ל מארסק העולמית, Eivind Kolding, פנה היום במכתב ללקוחות החברה בה הוא ביקש לציין את נקודות המבט של החברה על ההתפתחויות האחרונות בענף הספנות אשר חווה בשנת 2009 "שינויים מיידים בשוק אשר השפיעו על כולנו", כדברי קולדינג.
 
מנכ"ל מארסק העולמית ציין כי במהלך החודשים מאי ויוני 2009 המצב בשוק הספנות נעשה רעוע במיוחד, זאת בשל הזמן שלקח לחברות הספנות להתאים את קיבולת האוניות לביקוש של הלקוחות והן בשל ירידת מחירי תעריפי ההובלה הימיים, כך שבתקופה זאת "המחיר למכולה בממוצע הפך להפסד".
 
לקראת סוף 2009, מציין מנכ"ל מארסק העולמית במכתבו, כאשר הענף ביצע את התאמות הקיבולת הנדרשות על מנת להתאים למצב השוק, "חווינו עלייה בלתי צפויה בנפח הקיבולת העולמית. אנו מאמינים כי מצב זה מונע על ידי חידוש המלאי אשר היה חייב לקרות, אבל באופן מפתיע – המצב הנ"ל  קרה בעצם בכל הענפים ובכל האזורים הגיאוגרפיים באותו הזמן. אנחנו לא ציפינו לכך וגם לא ניתנו סימנים של התפתחות כזו באופן כה פתאומי".
 
מר קולדינג ציין עוד במכתבו כי "בהיפוך גמור משנה שעברה – נפח הקיבולת בדצמבר 2009 - ינואר 2010 גדל בכ-15% עד 20% לעומת החודשים המקבילים של שנה שעברה, אך למרות זאת, מאמצי התאמת הקיבולת העולמית לא פסקו".
 
יחד עם זאת מציין מנכ"ל מארסק העולמית כי חברת מארסק תסתייג מלבצע תיקוני יתר להתאמת נפח הקיבולת לאור המצב הרעוע שהתקיים בשנת 2009 ואף מעריך כי גם חברות אחרות לא יבצעו תיקונים לשם התאמת נפח הקיבולת לביקושים הפתאומיים.
 
כמו כן, מנכ"ל מארסק העולמית מוסיף כי "יש לזכור כי רמות המחירים הנוכחית עדיין אינן מתקרבות לרמת נקודת האיזון, ולכן המחירים כיום אינם מפצים על הנזק שנגרם לענף הספנות". לשם דוגמה מציין מר קולדינג כי רמות מחירי דצמבר היו כ-7%-8% מתחת לרמות של דצמבר אשתקד וכ-20% מתחת לרמה של דצמבר 2007 לא כולל היטלי דלק.
 
לדברי קולדינג, הפידבק אותו החברה מקבלת כיום מלקוחותיה הוא שתנאי השוק הנ"ל ימשיכו ברבעון הראשון והשני של שנת 2010, בתנאי שהצריכה העולמית תנסוק ותמשיך לגדול גם במחצית השנייה של 2010. יחד עם זאת הדגיש קולדינג כי "מצב זה עדיין נשאר עם סימן שאלה גדולה לעת עתה".
 
מר קולדינג ציין כי בכוונת מארסק להגדיל את הקיבולת עם הצמיחה בשוק, וזאת על מנת שהחברה תוכל לתמוך בכל שאיפות הצמיחה של לקוחות החברה. במקביל, מציין מנכ"ל מארסק העולמית, כי החברה תתמקד בנתינת שירות אמין ללא תחרות וללא תקלות ובהשקעה ארוכת טווח לפעילות מול לקוחות החברה.
 
יחד עם זאת מציין מנכ"ל מארסק בפנייה ללקוחות החברה כי "אנו מבינים כי השינוי הפתאומי בתנאי השוק גרמו לכך שייתכן ולא הצלחנו להתנהל בצורה אופטימלית במקרים מסוימים, ושעבורם אנו מתנצלים מעומק הלב. אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שאנחנו מטפלים בכל הבעיות בכל העוצמה האפשרית על מנת להבטיח שאנו תמיד נכבד את ההתחייבויות שלנו אליכם – דבר אשר הינו ערך עליון עבורנו".
 
בסיכום דבריו מציין מנכ"ל מארסק העולמית כי "החדשות הטובות הן כי השנה הגרועה ביותר עבור רובנו חלפה לה" וכי חברת מארסק מצפה לפתח את מערכת היחסים שלה עם הלקוחות "בצורה החיובית ביותר על אף הסביבה המאתגרת לא פחות הפוקדת אותנו כרגע".