מנכ"ל לשכת המסחר חיפה נפגש עם שר האוצר בנושא פיתוח נמל חיפה

במסגרת תוכנית האב של חנ"י בנמלים יושקעו 800 מיליון דולר אך טרם נבחר הנמל בו יושקע הכסף. בפגישה עם שר האוצר אמר דב מרום כי להשקעה בנמל חיפה עדיפות ברורה


00:00 ,01.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת תוכנית האב של חנ"י בנמלים יושקעו 800 מיליון דולר אך טרם נבחר הנמל בו יושקע הכסף. בפגישה עם שר האוצר אמר דב מרום כי להשקעה בנמל חיפה עדיפות ברורה
 
מנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, דב מרום, נפגש עם שר האוצר אברהם הירשזון והעלה בפניו את הצורך להפנות את ההשקעה הגדולה שמתכננת חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל חיפה.

את הפגישה עם שר האוצר יזם נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, אוריאל לין, מתוך ראיית נחיצותה של ההשקעה בנמל חיפה לכלכלת האזור.

חברת נמלי ישראל (חנ"י) הציגה בימים אלה לאישור ממשלת ישראל את תוכנית האב לנמלי ישראל עד 2050. במסגרת תוכנית זו כלולה השקעה בכל אחד משני הנמלים הראשיים של ישראל עד 2015. מדובר בהשקעה בסדר גודל של כ-800 מיליון דולר. לא ניתן לבצע השקעה זו בו זמנית בשני הנמלים, וחנ"י לא המליצה על אחד מהם.

בפגישה עם שר האוצר אמר מרום, כי להשקעה בנמל חיפה עדיפות ברורה. נמל חיפה מהווה את העוגן המשקי של העיר חיפה ועורף כלכלי לצפון. מדובר באזור שענפיו הכלכליים המרכזיים תלויים ביכולת לייבא ולייצא מנמל קרוב, שיחסוך למפעלים ולחקלאים זמן יקר ודמי הובלה יבשתית יקרים לא פחות. נמל חיפה, התעשיות הימיות והשירותים הימיים סביבו הם מקור תעסוקה לעשרות אלפי עובדים.

נמל אשדוד כבר זכה להעדפה בעבר, עם פיתוח נמל היובל, ונמל גדול בחיפה יתרום לפיתוח הגליל וצפון הארץ. יתרונות נוספים לנמל חיפה הם היותו מפרץ טבעי, רמות שירות ותפוקה גבוהות ויחסי עבודה טובים יותר מבנמל אשדוד. שר האוצר ביקש בעקבות הדברים לזמן פגישה עם שאול צמח, נציג החשב הכללי המטפל בנמלים, כדי לבדוק את הנושא.
 
עוד הועלה בפגישה הצורך בפיתוחו של שדה התעופה הבינלאומי בחיפה. "לא ייתכן כי שר זה או אחר יחליט על דעת עצמו להקפיא תוכנית שממשלת ישראל כבר אישרה כפרויקט לאומי. כבר שנים ארוכות שהנושא אינו מתקדם בשל קשיים בירוקרטיים, וחיפה והצפון נשארים בלי שדה תעופה בינלאומי שנחוץ כל כך לקידום כלכלת האזור" התריע מרום. שר האוצר הגיב ואמר כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה שיבדוק אם אכן כל שר חדש המגיע לתפקיד יכול להקפיא תוכניות שאושרו על ידי ממשלה קודמת.