מנכ"ל חברת נמל אילת בעקבות דו"ח טוניק: ממשלת ישראל חייבת להפוך את נמל אילת למפעל חיוני

משה מיץ טוען כי בעקבות פרסום מסקנות הוועדה שמינה משרד התחבורה על נמל אילת להוות נמל אלטרנטיבי במצבי משבר


00:00 ,07.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

משה מיץ טוען כי בעקבות פרסום מסקנות הוועדה שמינה משרד התחבורה על נמל אילת להוות נמל אלטרנטיבי במצבי משבר
 
ועדת טוניק, שהוקמה בעקבות מלחמת לבנון השנייה על ידי משרד התחבורה, קבעה כי  היו כשלים רבים בהפעלת המערכות התחבורתיות-נמליות בזמן המלחמה. על פי מסקנות הוועדה, "התמונה שנתגלתה לוועדה מהעדויות והראיות אשר הוצגו בפניה, באשר לתפקוד המערכות התחבורתיות - נמליות מחייבת נקיטת צעדים מיידים והחלטיים לתיקון המצב".
 
משה מיץ, מנכ"ל נמל אילת, אמר כי: "נמל אילת מהווה את השער הדרומי למדינת ישראל גם בימי רגיעה וגם בשעות משבר, האינטרס לשמירת כשירותו של הנמל אינו אינטרס של עובדי הנמל בלבד אלא אינטרס מדיני ראשון במעלה. הוועדה מוכיחה שוב כי נמל אילת הוא בעל ערך אסטרטגי למדינת ישראל". עוד הוסיף מיץ ואמר כי "לאחר פרסום מסקנות הוועדה שמינה משרד התחבורה, ממשלת ישראל חייבת להפוך את נמל אילת למפעל חיוני ולדאוג להמשך פעילותו השוטפת כדי להוות נמל אלטרנטיבי במצב משבר".
 
כידוע, נמל אילת הוכרז ב-1992 כנכס לאומי- אסטרטגי. בהחלטה 2717 קבעה הממשלה כי "נמל אילת מהווה נכס לאומי ואסטרטגי ומפעל חיוני לעיר אילת וקיים אינטרס לאומי בשמירת כשירותו והקף סחר החוץ העובר דרכו".
 
המשבר בנמל אילת החל לפני מספר חודשים, עם החלטת חברת צים להפסיק את קו המכולות של החברה לנמל אילת, ויש לציין כי סגירת הנמל מהווה איום על כלכלת העיר שהכנסותיה נשענות היום בעיקר על תיירות, בחברת נמל אילת טוענים כי סגירת הנמל תגרור גל פיטורים גדול ותסגור סופית את האפשרות לכניסת הסחורות לישראל מחלקה הדרומי.
 
לאחרונה, בעת ביקור בנמל, הכריז מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן כי: "יש להתייחס לקידום הקמת הרכבת לאילת כחלק ממהלך אסטרטגי- לאומי לשמירה על נמל אילת".