מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות: עלולה לגרום לקריסה של שוק הפירות בישראל

השביתה הצפויה בנמלים תגרום לנזק כבד ליצוא הפירות, הנמצא כעת בעיצומו, ועלולה להביא לקריסה של שיווק הפירות בישראל, כך מזהיר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע, במכתב דחוף ששלח לשר החקלאות, ישראל כ"ץ


00:00 ,11.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

השביתה הצפויה בנמלים תגרום לנזק כבד ליצוא הפירות, הנמצא כעת בעיצומו, ועלולה להביא לקריסה של שיווק הפירות בישראל, כך מזהיר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע, במכתב דחוף ששלח לשר החקלאות, ישראל כ"ץ.
 
לדבריו, רוב יצוא האבוקדו והאפרסמון מתבצע בחודשים ינואר עד מרץ וכולו נעשה בדרך הים.
 
מאחר והפירות ניתנים לשמירה בקרור לזמן מוגבל בלבד, הפסקת היצוא תאלץ את החקלאים להפנות כמויות גדולות לשוק המקומי ותגרום לקריסה של השיווק גם בתוך ישראל. תופעה דומה ארעה לפני כשמונה חודשים לאחר שסגירת מסוף קרני גרמה להצפת השוק הישראלי בפירות ולהתמוטטות מערכת המחירים לכל עונת הקיץ.
 
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות מציין שיצוא האבוקדו והאפרסמונים בחודשים הקרובים צפוי להיות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים והוא אמור להחזיק את המגדלים מבחינה כלכלית למשך שנה שלמה. בנוסף לנזקים הישירים מהפגיעה ביצוא, אם נעלם מרשתות השיווק והשווקים באירופה בדיוק בשיא עונת החורף, נסלול את הדרך בפני מדינות מתחרות לתפוס את מקומנו וכשהשביתה תגמר כבר לא יהיה לנו למי למכור את הפרי.
 
סלע מבקש מהשר ישראל כ"ץ להפעיל את השפעתו להשגת הסדר עם עובדי הנמלים שימנע את השביתה או לחילופין להבטחת המשך היצוא החקלאי, כפי שהיה בשביתות הקודמות בנמלים.