"מנו ספנות" מנהלת מגעים לבניית שתי אוניות צובר בסין

חברת הספנות הישראלית "מנו ספנות" שבבעלות משה מנו, נמצאת במגעים עם מספנות בסין, לבניית שתי אוניות "פנמקס" מודרניות, במעמס של 60,000 טון כל אחת. מדובר במהלך אסטרטגי עליו החליטה חברת "מנו ספנות" במסגרת הערכות החברה לשנים הבאות. ההערכות הכוללת בניית אוניות צו


00:00 ,06.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
במסגרת מהלך אסטרטגי של החברה * האוניות מסוג "פנמקס" במעמס של 60,000 טון כל אחת * גורמי ספנות מעריכים את עלות הבנייה בכ- 45 מיליון דולר

חברת הספנות הישראלית "מנו ספנות" שבבעלות משה מנו, נמצאת במגעים עם מספנות בסין, לבניית שתי אוניות "פנמקס" מודרניות, במעמס של 60,000 טון כל אחת.

מדובר במהלך אסטרטגי עליו החליטה חברת "מנו ספנות" במסגרת הערכות החברה לשנים הבאות. ההערכות הכוללת בניית אוניות צובר חדישות ומודרניות, המיועדות להובלת דגנים ומטענים בתפזורת. לאוניות אלו מובטח חוזה חכירה עם גוף בינלאומי למספר שנים.

המחלקה לתכנון ופיתוח בשיתוף המחלקה הטכנית של "מנו ספנות", בודקים אופציות של מספנות ביפן, קוריאה וסין, לבניית אוניות הצובר עבור החברה. בסופו של דבר נראה שהמספנות בסין תזכנה בהזמנה בשל לוחות הזמנים והמחיר שמציעים הסינים.

גורמי ספנות מעריכים כי עלות בניית שתי האוניות תגיע לכ - 45 מיליון דולר. הסינים מבטיחים לסיים את בניית האוניה הראשונה בתוך שנה וחצי מיום חתימת החוזה.

משה מנו, בעליה של "מנו ספנות" אישר את העובדה שמתנהלים מגעים לבניית האוניות החדשות והמודרניות, אך סירב לפרט מעבר לכך.

חברת "מנו ספנות" מנהלת ומפעילה אוניות צובר, דלק, גלנוע, מכולה ואוניות נוסעים. החברה משמשת גם כסוכנת כללית של ענק הספנות היפאני "קיי- ליין".

לפני כחצי שנה חתמה חברת "מנו ספנות" על חוזה להובלת פחם עבור החברה הלאומית לאספקת פחם ורכשה אוניית צובר ענקית מסוג "קאפ-סייז", שאורכה 296 מטר, במעמס של כ-200,000 טון להובלת הפחם. שמה של האוניה שונה ל"קאפ מור".