"מנו ספנות" למען איכות הסביבה: שאריות המזון של הנוסעים יהפכו למאכל איכותי לדגים

מתקן מיוחד בעלות של כ-1.5 מיליון שקל הותקן באונית הנוסעים המפוארת "רויאל איריס" ויהפוך את האשפה למאכל מזין לדגי הים התיכון. חברה סקנדינבית הרכיבה מתקנים דומים באוניות פאר בקריביים ובארה"ב


00:00 ,08.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מתקן מיוחד בעלות של כ-1.5 מיליון שקל הותקן באונית הנוסעים המפוארת "רויאל איריס" ויהפוך את האשפה למאכל מזין לדגי הים התיכון. חברה סקנדינבית הרכיבה מתקנים דומים באוניות פאר בקריביים ובארה"ב.
 
מתקן חדשני ומיוחד המפריד, גורס ומאבד את שאריות המזון והפסולת באוניית נוסעים למאכל מזין ואיכותי לדגי הים, הותקן לראשונה באוניית הפאר "רויאל איריס" של חברת "מנו ספנות".
 
המתקן המכונה "טאיפון", פטנט של חברה סקנדינבית, שאושר על ידי אמנות בינלאומיות לאיכות הסביבה כולל בארה"ב, נועד להתגבר על כמויות האשפה הגדולות הנצברות באוניות הנוסעים ואשר על פי החוק אסור להשליכם בים. האשפה גורמת לעתים קרובות למטרדי ריח ולבעיות איחסון.
 
באוניה "רויאל איריס", העוברת בימים אלה בנייה מחדש במספנות ביוון, לקראת פתיחת עונת התיירות הימית בישראל בחודש אפריל הקרוב, הורכב לראשונה, מתקן סילוק האשפה החדיש, הנמצא כיום רק בשימוש כמה אוניות פאר גדולות המשייטות באיים הקריביים ובארה"ב.
 
המתקן, העובד כמערכת יניקה, מאפשר סילוק מהיר של שאריות מזון מהמטבחים וחדש האוכל, מבלי שיהיה צורך להעבירו במיכלים. חומרי האשפה עוברים תהליך של הפרדה ועיבוד מורכב ויחודי, כאשר חומרים כמו שמנים שאסור להשליכם לים, מופרדים ונאטמים במיכל מיוחד ומועברים לחוף בעת העגינה בדוברות מיוחדות ואילו שאר החומרים מעובדים למזון לדגים ומושלכים בלב ים.
 
"אנו גאים להיות החברה הראשונה באזורנו שמפעילה את המתקן ותורמת לאיכות הסביבה ולאיכות הנוסעים" אמר משה מנו, נשיא מנו ספנות, שטס למספנות ביוון כדי לעמוד מקרוב על פעילותו של המתקן החדיש, אשר מעבד כ-80% מהפסולת למאכל לדגים.
 
לדברי משה מנו, לאחר שייצבר ניסיון בהפעלת השיטה באוניה "רויאל איריס", תציב חברת "מנו ספנות"מתקנים נוספים באוניות הפאר של ה"איריס" וה"יסמין" וגם באוניות המטען שלה.