מנהל נמל אשדוד: לא אכנע - קליטת עובדים תהיה רק על פי חוקי המדינה

"אינני מתכוון לחזור בי מהמדיניות החדשה של קליטת עובדים לנמל על פי קריטריונים מקצועיים בלבד, ולא על פי קשרים משפחתיים" - כך אמר בסוף השבוע מנהל נמל אשדוד, שאול רותם, בתגובה על הבקשה שהגישו השבוע הוועדים וההסתדרות לבית הדין לעבודה להמשיך ולקיים את הנוהל המע


00:00 ,15.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"אינני מתכוון לחזור בי מהמדיניות החדשה של קליטת עובדים לנמל על פי קריטריונים מקצועיים בלבד, ולא על פי קשרים משפחתיים" - כך אמר בסוף השבוע מנהל נמל אשדוד, שאול רותם, בתגובה על הבקשה שהגישו השבוע הוועדים וההסתדרות לבית הדין לעבודה להמשיך ולקיים את הנוהל המעניק עדיפות לקליטת בני משפחה לעבודה בנמל.

בפנייתם לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, ביקשו הוועדים וההסתדרות שלא ישונה הנוהל המעניק עדיפות לקרובי משפחה מדרגה ראשונה בקליטת עובדים חדשים לנמל אשדוד. לטענתם, זה שנים רבות קיימת הסכמה שלפיה לפחות 50% מהמתקבלים לעבודה הם בנים, אחים או בני דודים של עובדי הנמל.

"אני משוכנע שבית הדין לא ייתן יד לבקשה שהגישו הוועדים וההסתדרות", אמר רותם. "כל בר דעת מבין שבפרוס 2005 תהליכי קליטת עובדים חייבים להיות על פי חוקי המדינה, המחייבים שוויון הזדמנויות. אשמח אם קרובי משפחה של עובדים קיימים יתקבלו לעבודה בנמל, בתנאי שיעברו את מבחני המיון שיחולו על שאר המועמדים. לא יהיה יותר מצב שבו קרובי משפחה, שכנים של עובדים ואפילו תושבי אשדוד יופלו לטובה. הנמל הולך לקראת עידן חדש".

נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, קרא לחברת צים להעביר את מרכז פעילותה לאחד מנמלי המזרח התיכון, "ובכך להציל חלק ניכר מהסחורות המיועדות ליצוא אך תקועות בנמל חיפה". לדבריו, חודשיים לאחר סיום השביתה בנמלים "סחורות עדיין נמצאות בנמל מכיוון שאינן מטופלות בקצב הראוי והפקק בנמל גורם נזקים למפעלי התעשייה".

רשות הנמלים הכחישה את טענות נשיא התעשיינים. לדבריה, נמלי הים עובדים בתפוקה מלאה, "אם כי קיימים קשיים תפעוליים המעכבים פריקת סחורות".