מנהל נמל אשדוד הותקף אמש בלשכתו על ידי גימלאי מהנמל

הרקע לתקיפה: בנמל הוחלט שלא להאריך את חוזה העבודה של בתו של הגימלאי; שאול רותם, מנהל הנמל, בנס לא נפגע; "הנהלת הנמל לא ניתנת לסחיטה ושום נסיון לסחוט לא יצלח", אמר רותם וקרא למשטרה ולפרקליטות למצות עם התוקף את מלוא חומרת הדין


00:00 ,30.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הרקע לתקיפה: בנמל הוחלט שלא להאריך את חוזה העבודה של בתו של הגימלאי; שאול רותם, מנהל הנמל, בנס לא נפגע; "הנהלת הנמל לא ניתנת לסחיטה ושום נסיון לסחוט לא יצלח", אמר רותם וקרא למשטרה ולפרקליטות למצות עם התוקף את מלוא חומרת הדין

אתמול בשעות הצהריים חדר אדם, שזוהה לאחר מכן כגמלאי של הנמל, ללשכת מנהל הנמל כשהוא אוחז בידו באלה במטרה להכות את מנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם. מנהל הנמל ישב באותה שעה בחדרו, בפגישה עם איציק בלומנטל, סמנכ"ל למינהל. רותם, שישב כשגבו מופנה אל דלת הכניסה, לא הבחין בתוקף שנכנס פנימה. התוקף, בנסיונו להניף את האלה בכדי לפגוע במנהל, נבלם על ידי איציק בלומנטל, התפתח ביניהם מאבק ולאחר מספר דקות של מאבק פיזי התוקף הוכנע. השניים, רותם ובלומנטל, הצמידו את התוקף לרצפה והמתינו לבואם של מאבטחי הנמל ושל המשטרה. התוקף נלקח מייד מהמקום על ידי המשטרה כשהוא מותיר אחריו נזק רב שנגרם ללשכת מנהל הנמל.

שאול רותם (בתמונה), מנהל הנמל, בנס לא נפגע. איציק בלומנטל, שהצליח להדוף את התוקף, נפצע פציעות קלות בגבו.

הגימלאי עבד במשך שנים רבות בנמל, במחלקת ים, ואף שימש לאורך תקופה כחבר ועד. הרקע לתקיפה היה לאחר שבנמל הוחלט שלא להאריך את חוזה העבודה של בתו. העובדת, בתו של התוקף, הועסקה כעובדת ארעית בנמל החל משנת 1996, היא סיימה את עבודתה בשנת 2001 וקיבלה פיצויים כמקובל. לפני קרוב לשנה ביקשה העובדת לשוב לעבודתה ובנמל הוחלט לתת לה הזדמנות להשתלב במעגל התעסוקתי בנמל.

בימים האחרונים הוחלט בנמל שלא להאריך את חוזה העבודה של העובדת לאחר שנתקבלו תלונות רבות על אופן תפקודה. הנסיונות לשנות את תפקודה של העובדת לא צלחו והתלונות המשיכו לזרום. אז הוחלט בנמל להוציאה למבחני התאמה אך במבחנים אלו היא זכתה לרמת הערכה וציונים נמוכים ועל רקע זה ולאחר קרוב לשנה שהיא הועסקה בנמל, הוחלט בימים אלו שלא להאריך את חוזה העבודה שלה.

הנהלת נמל אשדוד התייחסה מאד בחומרה לפרשה. מנהל הנמל, שאול רותם, קרא למשטרה ולפרקליטות למצות עם התוקף את מלוא חומרת הדין. "הנהלת הנמל לא ניתנת לסחיטה ושום נסיון לסחוט לא יצלח", אמר רותם.

מהנהלת הנמל נמסר בתוקף כי הם ישתמשו בכל האמצעים העומדים לרשותם בכדי לוודא שכל התהליכים העוברים בימים אלו בנמל, של קליטת עובדים ושל פתיחת קורס מנהלי עבודה, יהיו בהתאם להסכמים, לנהלים ולפי חוקי מדינת ישראל.

שאול רותם הרחיב וציין כי בנמל מתנהל עתה מהפך גדול במובן זה שמזה שנים רבות, ואולי זו פעם ראשונה, קליטת העובדים נעשית רק לפי פרמטרים של איכות. לדבריו, מעורבותם של הועדים בנושא התעסוקה תצומצם בצורה דרסטית. "הפעלת לחץ לטובת קליטת עובדים פוגעת באיכות האנשים המתקבלים ומצד שני, קליטה איכותית של עובדים זה תהליך שצריך לדבוק בו ולהרחיבו".

"אנו נמצעים עתה ב'עין הסערה' בנמל אשדוד, עם קורס מנהלי עבודה. נקלוט רק כאלה שמצאנו אותם איכותיים. הגענו לסיכום עם הועדים שההנהלה היא הקובעת הבלעדית. גם העובדים וגם הועדים נמצאים בהפנמה של תהליך זה, אך עדיין ישנם עובדים שלא הסתגלו לצורה זו של עבודה וזוהי דוגמא אופיינית לכך", סיכם רותם.