מנהל מכס אשדוד: הלקחים הופקו והמכס מעניק שירות גם תחת התקפה

אלי פולק מציין כי ניירות העבודה שהוכנו על ידי ועדת חומ"ס שהתכנסה באשדוד במסגרת הפקת הלקחים ממלחמת לבנון השנייה מיושמים בימים אלה בפועל. "המכס ערוך היטב ואנו נערכים לשחרור מהיר ביותר של מטענים מסוכנים"


00:00 ,07.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

אלי פולק מציין כי ניירות העבודה שהוכנו על ידי ועדת חומ"ס שהתכנסה באשדוד במסגרת הפקת הלקחים ממלחמת לבנון השנייה מיושמים בימים אלה בפועל. "המכס ערוך היטב ואנו נערכים לשחרור מהיר ביותר של מטענים מסוכנים"
 
בהמשך לפעילות הסדירה של נמל אשדוד ועובדי הנמל חשוב לציין כי גם עובדי בית המכס בנמל אשדוד ממשיכים לעבוד תחת אזעקות ומצב תמידי של חוסר ודאות.
 
אלי פולק, מנהל בית המכס אשדוד, ציין בשיחה עם מערכת port2port כי בשעת אזעקה העובדים מתפנים במרחבים מוגנים ומחכים לרגיעה שלאחריה העבודה חוזרת לשגרה.
 
אלי פולק: "ההנהלה הוציאה הנחיות ברורות לעובדים ואנחנו משתדלים להעניק את השירותים כמו בימי שגרה רגילים, עם מספר שינויים לאור המצב. מרבית העובדים שלנו מתייצבים לעבודה ואנו מוודאים כי העובדים בכל האתרים שלנו ברחבי נמל אשדוד נמצאים בסמוך למרחבים מוגנים ובטיחותיים, במחסנים הרשויים, ברחבי הנמל וגם במשקף".
 
כמו כן, מציין מנהל בית המכס אשדוד כי בעקבות כינוסה של ועדה בנושא חומרים מסוכנים בנמל אשדוד, בהשתתפות חברת נמל אשדוד, משרד התחבורה וגורמים ממינהל המכס, דנו המשתתפים בהפקת לקחים ממלחמת לבנון השנייה בנושא זה והכינו ניירות עבודה אשר בימים אלה מיושמים בפועל. "בעקבות עבודת הוועדה אנחנו נערכים לשחרור מהיר ביותר של מטענים מסוכנים, וזאת על מנת לשחרר את אותם המטענים מאזורים מועדים לפורענות ולהרחיקם מאזורים מאוכלסים".
 
לדברי פולק, ההנהלה קשובה מאוד לעובדים, מנהלת ישיבות תדרוך באופן סדיר וכן מאפשרת לעובדים להביא את ילדיהם למקום העבודה. כמו כן, ההנהלה בוחרת לבצע בימים אלה רק את העבודות החיוניות ביותר להמשך פעולות בשגרה.
 
פולק מוסיף כי בימים אלה מינהל המכס קשוב במיוחד לקשיים ולצרכים של היבואנים והיצואנים וכי הוא נוקט במדיניות מתונה וסובלנית יותר כלפי החייבים בכל הקשור לגבייה ואכיפה.
 
פולק מוסיף ומציין כי הלקחים ממלחמת לבנון השנייה הופקו היטב והדבר מתבטא ביכולת לתת שירות גם כאשר רקטות נופלות באזור. לדבריו, המכס מסוגל להמשיך ולנהל תקשורת אל מול גורמי היבוא והיצוא מתוך חדרי המצב במרחבים המוגנים. לדברי פולק, "המכס ערוך היטב ואני מאחל לכולנו שנחזור במהרה לשגרה אמיתית".