ממשלת ישראל תנפיק פוליסות לביטוח הובלה ימית

עקב המצב הביטחוני חלה העלאה משמעותית של תעריפי ביטוח סיכוני המלחמה הנגבה מאוניות המגיעות לחופי מדינת ישראל. שר האוצר קבע שבנוסף על אוניות בבעלות או חכירה ישראלית, כל כלי שיט הנכנס ויוצא מחופי ישראל פועל לטובת המשק ובשל כך מהווה "נכס חוץ ישראלי"


00:00 ,20.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

עקב המצב הביטחוני חלה העלאה משמעותית של תעריפי ביטוח סיכוני המלחמה הנגבה מאוניות המגיעות לחופי מדינת ישראל. שר האוצר הירשזון: חברת "ענבל" ורשות המסים ינפיקו פוליסות לביטוח הובלה ימית לאוניות הנכנסות והיוצאות ממדינת ישראל
 
לאור העלאה משמעותית של תעריפי ביטוח סיכוני המלחמה הנגבה מאוניות המגיעות לחופי מדינת ישראל החליט היום שר האוצר, אברהם הירשזון, כי ממשלת ישראל, באמצעות חברת "ענבל" ורשות המיסים, תנפיק פוליסות לביטוח הובלה ימית וזאת עקב האירועים הביטחוניים בצפון הארץ, אשר גרמו להעלאה משמעותית של תעריפי ביטוח סיכוני המלחמה הנגבה מאוניות המגיעות לחופי מדינת ישראל.
 
כאמור, הלחימה המתחוללת בצפון הארץ הביאה להתייקרות ניכרת, בימים האחרונים, של תעריפי הפרמיה לביטוח ימי מפני סיכוני מלחמה, אשר גובות חברות הביטוח מהמובילים הימיים. בהתאם לנתונים שבדקה חברת ענבל  התעריף עלה ל- 0.5% לשבוע במקום 0.025% כמקובל.
 
בעקבות פניה של משרד התחבורה, נשיא התאחדות התעשיינים ונציגי המובילים הימיים, לשר האוצר ולמנהל רשות המסים, בבקשה לפעול לשם יצירת פוליסה לביטוח סיכוני מלחמה למובילים הימיים, זאת באמצעות פוליסת ביטוח אשר תשווק ע"י חברת "ענבל", ואשר תושתת על הוראות חוק מס רכוש וקרן פיצויים, תשכ"א – 1961 והתקנות, החליט היום שר האוצר לקבל את הבקשה ולצורך זה הפעיל את סמכותו לקבוע כי, בנוסף על אוניות בבעלות או חכירה ישראלית, כל כלי שיט הנכנס ויוצא מחופי מדינת ישראל פועל לטובת משק המדינה ובשל כך מהווה "נכס חוץ ישראלי", זאת למעט כלי שיט שעיקרם הינו הובלת נוסעים.
 
בכדי להשלים את המהלך נדרשה הממשלה למנות ועדה אשר תקבע כי האוניות הינן "נכס בר-ביטוח" בהתאם לתקנה 1 לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים בשל נזק) (נכס חוץ ישראלי), התשמ"ב – 1982 וכן תקבע את גובה הפרמיה שתשולם על ידי בעלי האוניות בהתאם לתקנה 4(2) לתקנות. לצורך זה אישרה הממשלה את מינויים של ד"ר יוסי בכר מנכ"ל משרד האוצר, ג'קי מצא, מנהל רשות המיסים ויצחק קליין, מנכ"ל חברת ענבל כחברי הועדה.
 
מהלך דומה נעשה בחודש אוקטובר 2001, כאשר תעריפי הביטוח מפני סיכוני מלחמה יוקרו באופן חד, בעקבות אירועי ה- 11.9.01.
 
יש לציין שהחלטת שר האוצר טעונה את אישור הממשלה.