ממחשבים את הסחר הימי

הפרויקט לקידום תהליכי סחר ממוחשבים בקהילת הים עולה שלב. יפעל מעתה במסגרת מנהלת משותפת לרשות המסים ורשות הספנות והנמלים. חברת נמלי ישראל משקיעה בפרויקט כ- 2 מיליון דולר


00:00 ,17.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הפרויקט לקידום תהליכי סחר ממוחשבים בקהילת הים עולה שלב. יפעל מעתה במסגרת מנהלת משותפת לרשות המסים ורשות הספנות והנמלים. חברת נמלי ישראל משקיעה בפרויקט כ- 2 מיליון דולר
 
הפרויקט לקידום תהליכי סחר ממוחשבים בקהילת הים עולה שלב. הפרויקט שהחל לפני מספר שנים, כיוזמה וולונטרית של אגף המכס ורשות הנמלים, יופעל מעתה, בעקבות הרפורמה בנמלים, ע"י מנהלת בראשות רשות המיסים, במשרד האוצר ורשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה. חברת נמלי ישראל הופקדה על ניהול הפרויקט ומשקיעה בו כ- 2 מיליון דולר. לפרויקט שותפים חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת נמל אילת, סוכני המכס, סוכני אוניות, חברות תובלה ונציגי לקוחות הנמלים.
 
במסגרת הפרויקט הוקמה ומורחבת, פלטפורמה טכנולוגית המשלבת את השותפים העסקיים בסחר הימי, שנועדה ברמה הלאומית, לשפר את כושר התחרות של המשק הישראלי. זאת, בדרך של קיצור תהליכי השינוע וחסכון בתשומות בתהליכי הסחר, באמצעות יצירת שפה אחידה מבוססת מסרים אלקטרונים ותהליכי סחר ממוחשבים מוסכמים בין כל חברי קהילת הים.
 
ועדת ההיגוי של מנהלת הפרויקט המייצגת את הגופים השונים, התכנסה לפני כניסת החג לישיבתה הראשונה לאישור תוכנית העבודה ולוחות הזמנים שהוצגו ע"י מנהל הפרויקט, אמירעם היידקר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע בחברת נמלי ישראל. עמי סגל ראש מינהל המכס ברשות המסים וזאב לשם, מנהל אגף בכיר ברשות הספנות והנמלים ישמשו כיושבי ראש המנהלת במשותף וברוטציה.
 
עמי סגל, ראש מינהל המכס ברשות המסים, מסר כי בנוסף על איחוד המסרים האלקטרונים של הסחר הימי, המכס פועל לקידום פיתוח המסרים האלקטרוניים בתחום האווירי והיבשתי, כאשר פיתוח מערכת המכס החדשה שתסתיים לאחר תהליכי המכרז, תיקח בחשבון גם את פיתוח המסרים הנוספים בתחום של ניתוח סיכונים והביטחון.
 
זאב לשם, מנהל אגף בכיר ברשות הספנות והנמלים, הדגיש את החשיבות הרבה ברמה הלאומית לפיתוח המסרים האלקטרוניים, במטרה לשפר את השירות ללקוחות הנמלים ולשאוף לנמל ללא ניירת.לצורך כך מקדמת רשות הספנות והנמלים, בשיתוף עם המכס, התקנת תקנות שיבטיחו את השירות במיתוג ובפיתוח מסרים.
 
שלמה ברימן, מ"מ מנכ"ל חברת נמלי ישראל, מסר כי בשלב הנוכחי פעילים במערכת כ- 400 חברות וגופים, בהם יצואנים, יבואנים, חברות תובלה, משלחים בינלאומיים, סוכני מכס, סוכני אוניות ומסופים חיצוניים, בהיקף תעבורה של כ- 2 מיליון מסרים אלקטרוניים בחודש. "חברת נמלי ישראל רואה בפרויקט חלק חשוב בתשתיות הנמליות אותן היא מקדמת, ובהתאם הקצתה את המשאבים הנדרשים לקידומו" אמר.