מכרז בינלאומי להפרטת נמל סלוניקי

המשתתפים במכרז יתבקשו להציע הצעות שלא יפחתו מ-40 מיליון יורו והזוכה במכרז יקבל את הזכות להפעיל הנמל ב-30 השנים הבאות


00:00 ,04.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המשתתפים במכרז יתבקשו להציע הצעות שלא יפחתו מ-40 מיליון יורו והזוכה במכרז יקבל את הזכות להפעיל הנמל ב-30 השנים הבאות
 
מכרז בינלאומי להפרטת נמל הים של סלוניקי פורסם על ידי הממשלה היוונית בשבוע שעבר. המועד האחרון לקבלת הצעות שנקבע במכרז הוא 19 במרץ 2008 והזוכה במכרז יקבל את הזכות להפעלת הנמל ב-30 השנים הבאות. עו"ד אלעד מן מתל אביב מרכז את הנושא בישראל וצופה כי משקיעים ישראלים יביעו עניין בהשתתפות במכרז.
 
המשתתפים במכרז יתבקשו להציע הצעות שלא יפחתו מ-40 מיליון יורו, כאשר 25 מתוכם ישולמו ביום חתימת ההסכם עם ממשלת יוון ושאר הסכום (15 מיליון) ישולמו עם סיום העברת הציוד המכאני לידי הזכיין. תנאי סף נוספים בהם יצטרכו המתמודדים לעמוד הם הוכחת ניסיון עסקי בניהול נמלי ים, לרבות פירוט של פרויקטים דומים בנמלי ים אשר הושלמו ובהם היו מעורבים בשלוש השנים האחרונות וכן הוכחת שווי נקי מינימלי של 250 מיליון יורו. המתמודדים במכרז אף יחויבו בהפקדת ערבויות מכרז בהיקף של 5 מיליוני יורו.
 
עורך הדין אטנסיוס קנלופולוס ממשרד דרקופולוס האתונאי, הפועל בשיתוף פעולה בנושא זה עם משרד מן-ברק מישראל, החל בבדיקות מקדימות של נושאי המכרז ותנאיו כדי לאפשר למתעניינים אפשריים מישראל לגשת למכרז.
 
עו"ד אלעד מן, המרכז את הטיפול בנושא בישראל, מסר כי לאור העובדה שלמשרד היווני ניסיון עשיר בטיפול בנושאי הפרטה יווניים ולאור העובדה כי קיימת התעניינות רבה בקרב ישראלים בפרויקטים הנוגעים לתשתיות מורכבות באירופה, קיים סיכוי סביר שחברות ומשקיעים ישראליים הנוגעים לתחום יחליטו לגשת למכרז זה. "כיוון שמדובר בנמל מרכזי ובעל מיקום אסטרטגי מנקודת המבט היוונית, יכולים להיווצר יתרונות מסחריים רבים לזוכה במכרז", הוסיף עו"ד מן.