מכלי פיברגלס בגובה עד 7 מ' הוטענו בנמל אשדוד

המיכלים מיועדים לייצור ניקל במכרות ניו קלדוניה. המטען החריג הובל לנמל אשדוד במבצע לוגיסטי מורכב על משאיות מיוחדות של חברת תעבורה בליווי משטרה וחברת חשמל


00:00 ,05.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המיכלים מיועדים לייצור ניקל במכרות ניו קלדוניה. המטען החריג הובל לנמל אשדוד במבצע לוגיסטי מורכב על משאיות מיוחדות של חברת תעבורה בליווי משטרה וחברת חשמל
 
השבוע נטען בנמל אשדוד מטען חריג על האונייה Lawa אשר העמיסה מכלים המיועדים לניו קלדוניה שבאוסטרליה.
 
מכלים אלו של חברת ה-IPC הבינלאומית באיטמן הנדסה מיועדים למכרות ניקל בניו קלדוניה. המטען המיוחד, בשל קוטר היחידות עד 7 מטר גובה וסוג החומר פיברגלס, רגיש למגע ומאמצים ועל כן דרש עבודת הובלה וטעינה רגישה ומיומנת במיוחד של עובדי הנמל, צוות האונייה ונהגי המשאיות המיוחדות.
 
האונייה LAWA, אוניית פרויקטים מתמחה של סוכנות האוניות חברת ST&T, מתמחה באוניות ייחודיות להובלת מטענים חריגים וכבדים, האונייה כבר פקדה בעבר את אשדוד ופרקה עבור חברת החשמל ציוד כבד לתחנת כוח.
 
המטען החריג הובל לנמל אשדוד במבצע לוגיסטי מורכב על משאיות מיוחדות של חברת תעבורה בליווי משטרה וחברת חשמל לנמל אשדוד. עקב המגבלות הטכניות היה צורך להעביר את הציוד במספר שיירות בלילה. את ההובלה וההיערכות בנמל ניהלו חברת פריץ, המשלח הבינלאומי של המטען.
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד: "שינוע מטענים מיוחדים דורשת מיומנות ורגישות גבוה בתהליך הטעינה והפריקה ועל כך יש לציין את עובדי הנמל, אשר בזכות מקצועיותם התאפשר שינוע מטענים אלו".