מכולות שעברו תיקון וריתוך מעוכבות בשערי נמל חיפה

סוכני מכס רבים התלוננו על שבימים האחרונים עוכבו מכולות אשר עברו עברו עבודות ריתוך ותיקון; נמל חיפה בתגובה: חברת נמל חיפה מתייחסת בכובד ראש לנושא הביטחוני ועל כן פועלת לפי הוראות מחמירות. יחד עם זאת חברת נמל חיפה עושה כל שביכולתה לצמצם למינימום את העיכובים


00:00 ,19.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

סוכני מכס רבים התלוננו על שבימים האחרונים עוכבו מכולות אשר עברו עברו עבודות ריתוך ותיקון; נמל חיפה בתגובה: חברת נמל חיפה מתייחסת בכובד ראש לנושא הביטחוני ועל כן פועלת לפי הוראות מחמירות. יחד עם זאת חברת נמל חיפה עושה כל שביכולתה לצמצם למינימום את העיכובים, על מנת לא לפגוע בפעילות השוטפת
 
בימים האחרונים הביעו סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים רבים תרעומת על כך שבנמל חיפה, החל משבוע שעבר, מונעים את הכנסתן של מכולות אשר עברו עבודות תיקון וריתוך והן נעצרות בשערי הנמל. כתוצאה מכך, המכולות מעוכבות עד לבדיקה של סוכן האניה, של בטחון נמל חיפה ושל סוכן המכס.
 
לטענת סוכני מכס רבים, התופעה חוזרת על עצמה וחייבה אותם להגיע פיזית אל הנמל גם בשעות הלילה המאוחרות על מנת להבטיח את טעינתן של המכולות על האניות בסמוך למועד ההפלגה.
 
יתרה מכך, סוכני המכס ציינו שכל מכולה שעברה תיקון וריתוך, וישנן רבות כאלו, דלתותיה נפתחות לשם בדיקה  ואח"כ מוחלף גם הסגר של המכולה. החלפת הסגר עבור מכולות אשר כבר שודרו פרטיהן לארה"ב, יוון וטורקיה, עם סגר שונה, גורר בחובו קנס הן מרשויות המכס בנמלי היעד והן מצד סוכן האונייה עבור תיקון מניפסט.
 
 
נמל חיפה בתגובה: אנו מתייחסים בכובד ראש לנושא הבטחוני
 
"חברת נמל חיפה מתייחסת בכובד ראש לנושא הביטחוני ועל כן פועלת לפי הוראות מחמירות ומבצעת בדיקה בטחונית בשער הנמל, כולל פתיחה פיזית של מכולות אשר בוצעו בהן שינויים בולטים, כגון: הוספת דלת או חלון צדדים וכדומה. חשוב לציין כי בדיקה מחמירה זו אינה  כוללת שינויים מסוג תיקוני פח או צבע סטנדרטים", ציין דובר הנמל והוסיף: "יחד עם זאת חברת נמל חיפה עושה כל שביכולתה לצמצם למינימום את העיכובים, על מנת לא לפגוע בפעילות השוטפת".