מיכה מנו ז"ל

אלפים ליוו למנוחת עולמים את מיכה מנו ז"ל, שנפטר בטרם עת, בגיל 54 והותיר אחריו שלושה ילדים, אם ושתי אחיות; מיכה, דמות מיוחדת במינה בענף התיירות, היה סמנכ"ל שיווק ומנהל אזור מרכז ות"א של חברת "מנו ספנות"


00:00 ,16.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אלפים ליוו למנוחת עולמים את מיכה מנו ז"ל, שנפטר בטרם עת, בגיל 54 והותיר אחריו שלושה ילדים, אם ושתי אחיות; מיכה, דמות מיוחדת במינה בענף התיירות, היה סמנכ"ל שיווק ומנהל אזור מרכז ות"א של חברת "מנו ספנות"
 
ילדי חיפה, שגדל בשכונת קרית אליעזר של שנות החמישים, בוגר בית הספר בסמ"ת. אביו אברהם מנו ז"ל, היה "יקיר העיר חיפה". משה מנו, בעל חברת "מנו ספנות" ובן דודו צירף את מיכה מנו לחברתו ובתוך זמן קצר הפך למנהל השיווק, איש אמונו וידיד נפשו של בעל החברה, משה מנו.
 
למיכה היתה נוכחות בולטת בכל מקום שאליו הגיע. צחוקו המתגלגל, החברות המיידית שיצר עם כל אדם, הנכונות שלו לעזור לכל אחד, כל אלה יצרו סביבו חוג רחב של חברים אוהבים.
 
הידיעה על מותו הפתאומי מדום לב, היכתה בתדהמה את כל מכריו. רבים התקשו להאמין ש"מיכה מנו איננו". רבים מהם הגיעו להלוויה שנערכה בבית העלמין בכפר סבא. היו שם בני משפחתו, מאות מעובדי "מנו ספנות" מכל רחבי הארץ, מורי דרך ואנשי ים ותיקים, מפקדי וחיילי חיל הים, אנשי נמל חיפה, נציגי משטרת הנמל, גורמי וסוכני תיירות וכל הקרובים לענף.
 
שתי אחיותיו אופירה ודורית, המתגוררות עם משפחותיהם בחיפה ואמו עליזה מנו, התקשו לעצור את דמעותיהם. האחיות סיפרו ליד הקבר על האח הנפלא שהיה להם "אח וחבר, ידיד בכל רגע. איש חכם שהמשפחה היתה הדבר האהוב עליו ביותר". חברת ילדות מחיפה סיפרה על מיכה מנו שהיה תמיד ה"מסמר של החברה בכל מקום". בנו אביב אמר קדיש כשלצידו שתי אחיותיו קרן ודניאל.
 
משה מנו, הבעלים של חברת "מנו ספנות" ספד למיכה במילים נרגשות והתקשה לעצור את דמעותיו "היית חבר אישי, ידיד יקר, עמית לעבודה, אהוב ליבנו" אמר משה מנו. " שמחת החיים המיוחדת שלך, האופטימיות והאהבה שהענקת נתת לי תמיד מצב רוח ושמחה". כשנכנסת לכל מקום נכנסת בסערה. מיד ידעו שמיכה מנו כאן. כך גם עזבת אותנו בסערה, בהלם, מסרבים להאמין ולקבל את גורל הגזרה".
 
את דבריו סיים משה מנו במילים "מיכה, תמיד תישאר בליבנו ובליבי. היית צדיק ויחיד סגולה. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים, אמן".
 
לביתו שבכפר סבא, הגיעו במהלך ה"שבעה", אלפי מנחמים מענף התיירות, ורבים שיגרו מברקי ומכתבי תנחומים, ביניהם ראשי ערים, גורמי תיירות וחברים.
 
 
מערכת העתון "שי ספנות ותעופה" ואתר port2port מבקשת להביע את תנחומיה למשפחת מנו.