מחלוקת בין צ'יינה שיפינג והיבואנים בשל מכולות התקועות בנמל פיראוס

איגוד לשכות המסחר דורש מחברת צ'יינה שיפינג לפעול באופן מיידי להבאת המכולות שנפרקו בפיראוס כתוצאה מהמצב הביטחוני. צ'יינה שיפינג בתגובה: "אנו עושים כל מאמץ להבאת המטענים לישראל ללא דיחוי"


00:00 ,08.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד לשכות המסחר דורש מחברת צ'יינה שיפינג לפעול באופן מיידי להבאת המכולות שנפרקו בפיראוס כתוצאה מהמצב הביטחוני. צ'יינה שיפינג בתגובה: "אנו עושים כל מאמץ להבאת המטענים לישראל ללא דיחוי"  
 
עוז חיים, סמנכ"ל חטיבות ענפיות באיגוד לשכות המסחר, פנה אתמול אל איציק קון, מנכ"ל חברת צ'יינה שיפינג, בדרישה ליידע את היבואנים, לקוחות החברה, מתי יגיעו ארצה מכולות שנפרקו בנמל פיראוס כתוצאה מהמצב הביטחוני. באיגוד לשכות המסחר דורשים מצ'יינה שיפינג לפעול להבאת הסחורות ארצה באופן מיידי ולפצות את היבואנים בגין הנזקים הכבדים שנגרמו להם.
 
לדברי עוז, "לא רק שפרקו את הסחורות בנמל פיראוס מבלי לבקש או להתייעץ עם היבואנים, אלא אף מעכבים את הבאת הסחורות וגורמים נזק משמעותי לסוחרים. הייתי מצפה שדווקא בימים אלה של מצב ביטחוני קשה ולחימה בצפון, החברה תגייס משאבים מיוחדים ותסייע לסוחרים שכבר נפגעו מהמצב הביטחוני ומהנזק הישיר של אי הגעת הסחורה בזמן המיועד".
 
לחברת צ'יינה שיפינג הסכם עם חברת צים לפיו אמורה היתה להגיע בתאריך 17 ביולי 2006 אוניית צים בייג'ינג לחופי ישראל ועליה מכולות של לקוחות צ'יינה שיפינג. בשל סיבות תפעוליות, החליטה חברת צים להכריז "תום מסע" בנמל פיראוס ולפרוק את המכולות שם. המכולות של חברת צים מאותה אוניה הגיעו ארצה לפני מספר ימים, אולם, מכולות של צ'יינה שיפינג, מאותה אוניה, נשארו עד היום בפיראוס ואין כל צפי להגעתן.
 
לאיגוד לשכות המסחר הגיעו פניות מיבואנים אשר התריעו כי סחורותיהם נשארו בפיראוס. "ליבואנים נגרמים נזקים כספיים עצומים, כמו גם פגיעה בשמם הטוב ובהתחייבויותיהם כלפי לקוחות".
 
מחברת ציינה שיפינג נמסרה התגובה שלהלן: "עקב המצב הביטחוני חברת צים, המפעילה את האוניה צים בייג'ינג הכריזה על סוף מסע בנמל פיראוס ופרקה שם את המטען המיועד לישראל ב-20 ביולי. בדומה לצים, עשתה צ'יינה שיפינג כל מאמץ להציב אוניה ולקחה על עצמה לעזור ללקוחותיה ולהביא מטענים אלה לישראל ללא דיחוי נוסף. האוניה ZIM ATLANTICשהיתה מתוכננת לפקוד את נמל פיראוס ב-27 ביולי בדרכה לארץ ולהביא את המכולות פסחה לצערנו על נמל זה ברגע האחרון. אי לכך צפויות המכולות להגיע על האוניהZIM ASIAהצפויה בפיראוס ב-11 באוגוסט".
 
מחברה נמסר כי "תמוהה פנייתו של מר עוז, לאור המאמצים הרבים שעושה חברת צ'יינה שיפינג לעזור ולשרת לקוחותיה הישראלים גם בזמנים קשים אלו ולאור העובדה כי למרות מגבלות התקופה, אנו נותנים מענה לכל פנייה כולל תשובה למכתבו של חיים עוז בתוך עשרים דקות מקבלתו".