מזג האויר הסוער גרם לדליפת סולר מאסדה בנמל אשדוד; הופעל נוהל חירום לטיפול בדליפות
האסדה נקשרה לרציף 23 בנמל היובל, כאשר שתי ספינות גרר היו צמודות אליה בכדי למנוע טלטולים. למרות האמצעים שננקטו, בגלל עוצמת הרוחות ביום ששי בלילה, האסדה טולטלה וניזוקה, נפערו בה חורים והחלה דליפת דלק קל (סולר) למים
00:00 ,30.11.2004
הסערה שפקדה את נמל אשדוד ביום שישי האחרון, גרמה לדליפת דלק קל (סולר) מאסדה שהיתה קשורה לרציף 23 בנמל היובל באשדוד.
מוריס טל, רמ"ח ים בנמל אשדוד, ציין שלנמל אשדוד נוהל קבוע לתת מחסה לכל כלי שייט במקרים של סערה בים. לדבריו, במסגרת הנוהל, האסדה נקשרה לרציף 23 בנמל היובל, כאשר שתי ספינות גרר היו צמודות אליה בכדי למנוע טלטולים. למרות האמצעים שננקטו, בגלל עוצמת הרוחות ביום ששי בלילה, האסדה טולטלה וניזוקה, נפערו בה חורים והחלה דליפת דלק קל (סולר) למים.
מוריס טל קיבל באופן מיידי את ההודעה על הדליפה ודיווח על כך לכל הגורמים הנוגעים בדבר, כולל למר איציק קודוביצקי - מפקח איכות הסביבה באזור, וכן לצוות החרום בנמל, למהנדס הבטיחות ולמנהל הנמל שאול רותם.
בשבת בבוקר נערכה חסימת כתם הדלק באמצעות חוסמים מיוחדים המצויים ברשות הנמל, בכדי למנוע את התפשטותו, וביום א' בבוקר הובאה מיכלית שהחלה בשאיבת הדלק. במקביל החלה עבודה לתיקון הנזקים שנגרמו לדוברה.
"הטיפול המיידי מנע נזקים", ציין בסיפוק רמ"ח ים מוריס טל, שבקש להודות לכל עובדי מחלקת ים, כולל הנתב התורן מוריס מור, על התארגנותם המיידית ופעילותם הדחופה.
"בד בבד עם הטיפול בכתם הדלק נערכה בנמל פעילות דחופה להגברת בטיחות האניות ברציפים כאשר הגוררות עבדו כל הלילה כשהן דוחפות את האניות עד לקשירה בטוחה בחבלי סערה שסופקו לאניות הנזקקות לכך", סיכם מוריס טל.
מוריס טל, רמ"ח ים בנמל אשדוד, ציין שלנמל אשדוד נוהל קבוע לתת מחסה לכל כלי שייט במקרים של סערה בים. לדבריו, במסגרת הנוהל, האסדה נקשרה לרציף 23 בנמל היובל, כאשר שתי ספינות גרר היו צמודות אליה בכדי למנוע טלטולים. למרות האמצעים שננקטו, בגלל עוצמת הרוחות ביום ששי בלילה, האסדה טולטלה וניזוקה, נפערו בה חורים והחלה דליפת דלק קל (סולר) למים.
מוריס טל קיבל באופן מיידי את ההודעה על הדליפה ודיווח על כך לכל הגורמים הנוגעים בדבר, כולל למר איציק קודוביצקי - מפקח איכות הסביבה באזור, וכן לצוות החרום בנמל, למהנדס הבטיחות ולמנהל הנמל שאול רותם.
בשבת בבוקר נערכה חסימת כתם הדלק באמצעות חוסמים מיוחדים המצויים ברשות הנמל, בכדי למנוע את התפשטותו, וביום א' בבוקר הובאה מיכלית שהחלה בשאיבת הדלק. במקביל החלה עבודה לתיקון הנזקים שנגרמו לדוברה.
"הטיפול המיידי מנע נזקים", ציין בסיפוק רמ"ח ים מוריס טל, שבקש להודות לכל עובדי מחלקת ים, כולל הנתב התורן מוריס מור, על התארגנותם המיידית ופעילותם הדחופה.
"בד בבד עם הטיפול בכתם הדלק נערכה בנמל פעילות דחופה להגברת בטיחות האניות ברציפים כאשר הגוררות עבדו כל הלילה כשהן דוחפות את האניות עד לקשירה בטוחה בחבלי סערה שסופקו לאניות הנזקקות לכך", סיכם מוריס טל.
עשוי לעניין אותך
מועצת המובילים והמסיעים תובעת למנות דירקטורים משלה בנמלים
חברת הבלדרות GCX מרחיבה את פעילותה במזרח הרחוק - החלה לפעול בטיוואן
איגוד התעשיה הקיבוצית יוזם חתימת אמנה חברתית בין הממשלה, התעשינים והמעסיקים וההסתדרות
שטרית שוקל לבטל מענק 200 מיליון שקל להקמת הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב
750 שעוני רולקס מזויפים נתפסו בנמל אשדוד; שוויים, לו היו מקוריים, 18 מ' ש'
עודד טירה מאשים: הממשלה מפקירה את המפעלים בארז