מופז: תוקם ועדת היגוי למען פיתוח נמל חיפה

בראש הוועדה אשר תדאג לתיאום בין הגורמים השונים יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה. מופז ובכירי משרד התחבורה ביקרו ביום חמישי האחרון בנמל חיפה וקיימו ישיבה מורחבת עם נציגי הנמל, העיר חיפה ונציגי משרדים נוספים


00:00 ,27.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בראש הוועדה אשר תדאג לתיאום בין הגורמים השונים יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה. מופז ובכירי משרד התחבורה ביקרו ביום חמישי האחרון בנמל חיפה וקיימו ישיבה מורחבת עם נציגי הנמל, העיר חיפה ונציגי משרדים נוספים
 
השר מופז: יש צורך באינטגרציה בין משרדי הממשלה והגורמים הרלוונטיים על מנת להגיע לכלל פתרון ולאפשר את המשך פיתוחו של נמל חיפה כיעד אסטרטגי של מדינת ישראל
 
שר התחבורה שאול מופז, מנכ"ל משרדו גידעון סיטרמן ובכירים נוספים ממשרד התחבורה הגיעו ביום חמישי לביקור בנמל חיפה, לישיבה מורחבת על מנת לדון בכל הנושאים הבוערים. בישיבה נכחו יו"ר דירקטוריון נמל חיפה וחברי הדירקטוריון, מנכ"ל הנמל וחברי ההנהלה, מנכ"ל עיריית חיפה, מנהל מחוז צפון של משרד הפנים, נציגי משרדי התשתיות, הגנת הסביבה,ונציגי חנ"י, חברת חשמל, רכבת ישראל ועוד.
 
בפתיחת הישיבה הציג מנכ"ל נמל חיפה, עמוס עוזני, את עיקרי הדברים הקשורים בעיכובים וחסמים במצב תשתיות הנמל כיום אשר נובעים מאי עשייה בתחום זה במשך 10 השנים האחרונות.
 
יו"ר הדירקטוריון, דוד חרמש ציין כי אי הסרת החסמים בטווח הקצר והמיידי יביאו לכך שבתוך תקופה של שנתיים-שלוש, נמל חיפה לא יוכל לתת מענה לכלכלה המתפתחת בישראל ובעולם. חרמש הוסיף כי יש לראות בפיתוח נמל חיפה לא רק היבט תפעולי כלכלי נקודתי אלא כפיתוח של אזור הצפון. חרמש ציין כי הרחבת פעילות הנמל הנה צורך אסטרטגי של ישראל.
 
גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה, אמר כי יש להקים צוות היגוי בהקדם שיהיה ממוקד לנושא פיתוחו של נמל חיפה.
 
שר התחבורה מופז סיכם ואמר כי ישנם מספר נושאים מרכזיים לטיפול דחוף, בהם: בעיה סטטוטורית הנובעת מחסמי בירוקרטיה והליכי תכנון, ובעיית אינטגרציה בין משרדי הממשלה. על כך הודיע השר כי בחודש הקרוב תוקם ועדת היגוי בראשותו של מנכ"ל משרדו אשר תדאג לתיאום בין הגורמים השונים, על מנת להגיע לכלל פתרון שיאפשר את המשך פיתוחו של הנמל כיעד אסטרטגי של ישראל וכשער המרכזי למזרח.
 
באשר לנושא התשתיות ביקש השר מנציגי משרד התשתיות, חברת חשמל ומקורות לעשות את כל ההליכים הדרושים על מנת לקדם את נושא פינוי השטחים בשיתוף עם חנ"י והוסיף כי במידת הצורך ייתן משרדו מימון ביניים.
 
באשר לנושא הארכת שובר הגלים, ציין השר כי מדובר בצורך מיידי ולכן ביקש כי כבר בתחילת חודש יוני יאושר התקציב לפרוייקט ויחל התכנון. לגבי רכישת 2 עגורנים מנמל אשדוד, אשר לא נעשה בהם שימוש, השר התייחס ואמר כי יפעל מול שר האוצר, ושניהם יחתמו על אישור מכירתם לנמל חיפה.
 
לסיכום ציין השר כי הוא רואה חשיבות רבה בטיפול בבעיות שהוצגו בפניו ומתכוון לקבוע לוח זמנים קצר, ולהפעיל בקרה ישירה, על מנת להביאם לכלל פתרון בהקדם.