מופז: יש לפעול לפתרון מיידי של המחלוקת בעניין מכרז העגורנים למסוף הכרמל

שר התחבורה סייר במסוף הכרמל בנמל חיפה והבטיח להביא את הנושא להכרעת הזרים כבר בימים הקרובים. יו"ר חנ"י רון-טל: העיכוב ברכש העגורנים יביא לדחייה של 8 חודשים בהפעלת מסוף הכרמל


00:00 ,19.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה סייר במסוף הכרמל בנמל חיפה והבטיח להביא את הנושא להכרעת הזרים כבר בימים הקרובים. יו"ר חנ"י רון-טל: העיכוב ברכש העגורנים יביא לדחייה של 8 חודשים בהפעלת מסוף הכרמל
 
שאול מופז, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, אמר אתמול במהלך סיור שערך בפרויקט מסוף הכרמל בנמל חיפה כי יש לפעול לפתרון מיידי של המחלוקת בין חברת נמל חיפה לרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד התמ"ת, מחלוקת המעכבת זה חודשים ארוכים את סיום המכרז לרכש העגורנים למסוף המכולות החדש הנמצא בשלבי הקמה מתקדמים. מופז הודיע  כי יביא הנושא להכרעת השרים המוסמכים כבר בימים הקרובים.
 
מופז אמר את הדברים בסיור שערך עם ראשי חברת נמלי ישראל באתר הפרויקט. חברת נמלי ישראל האחראית על פיתוח נמלי הים, מקימה את מסוף הכרמל בהשקעה כוללת של כ-1.1 מיליארד שקל. יפתח רון טל, יו"ר החברה, ביקש את התערבות שר התחבורה בקבלת הכרעה מיידית בנושא רכש העגורנים למסוף. רכש הציוד למסוף הכולל כ-7 עגורני גשר וכ-15 עגורני שער נמצא בתחום אחריותה של חברת נמל חיפה. מחלוקת חריפה בין חברת הנמל לרשפ"ת בנוגע לתחולתן של התקנות המחייבות כי המכרז הבינלאומי יכלול קבלנות משנה מקומית בהיקף שלא יפחת מ-20% משווי העסקה הביאה לעצירת המכרז מזה חודשים ארוכים.
 
במסגרת הפרויקט הולך ומוקם מסוף מכולות מודרני משולב עם רציף חדש באורך של 700 מטר וכן רציף מטען משני באורך של 250 מטר. באוגוסט השנה סיימה חברת נמלי ישראל את שלב התשתיות הימיות, והחלה בשלב ביצוע המשטחים העליונים של המסוף. במסגרת הפרויקט מוקמים שטחי תפעול ואחסון נרחבים ומתוכננת הקמתו של מתחם שער כניסה ויציאה מודרני המשלב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
 
יו"ר חנ"י, יפתח רון-טל, אמר בסיור כי עבודות התשתית הימיות והיבשתיות בפרויקט אותן מבצעת חברת נמלי ישראל מתקדמות על פי המתוכנן ויסתיימו בהתאם ללוח הזמנים המקורי. "כל יום נוסף שעובר מבלי שמסוכם ומקודם תהליך ההצטיידות בעגורנים רע למשק", אמר רון טל והוסיף כי על פי הערכות חנ"י, המחלוקת המתמשכת בין חברת נמל חיפה לרשפ"ת גורמת לדחייה של כ-8 חודשים בלוח הזמנים המקורי שנקבע לתחילת הפעלת המסוף על ידי חברת נמל חיפה, שתוכנן לתחילת שנת 2009. במסגרת הסיור הציג  יו"ר חנ"י לשר התחבורה את היערכות החברה לשלב הפיתוח העתידי של נמלי הים.
 
פרויקט נמל הכרמל שלב א' הנו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים במשק המתבצע על ידי חברת נמלי ישראל. הפרויקט, שנחשב למנוף כלכלי חשוב למטרופולין חיפה והצפון, נועד  להרחיב את התשתיות בנמל חיפה ולאפשר את הגדלת קיבולת הנמל בכ-450 אלף מכולות בשנה.