מופז אישר השקעה של 5.5 מיליארד שקלים בתשתיות

השר מופז הורה להיערך למשבר הכלכלי ולקדם מיידית השקעה של 5.5 מיליארד ₪ בפרויקטי תשתיות תחבורה לחילוץ המשק מהמשבר הכלכלי. השר מופז: נוכל לצאת לדרך כבר בשנת 2008


00:00 ,17.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

השר מופז הורה להיערך למשבר הכלכלי ולקדם מיידית השקעה של 5.5 מיליארד ₪ בפרויקטי תשתיות תחבורה לחילוץ המשק מהמשבר הכלכלי. השר מופז: נוכל לצאת לדרך כבר בשנת 2008
 
סגן ראש הממשלה, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, אישר הבוקר את התכנית שהוכנה במשרד התחבורה, בתיאום עם משרד האוצר, ליישום שורה של פרויקטי תשתית בתחום התחבורה בהיקף של 5.5 מיליארד ₪.
 
התכנית כוללת פרויקטים הכוללים פיתוח כבישים ואחזקת כבישים בתחום הבין-עירוני בכל רחבי הארץ, פיתוח כבישים ואמצעי בטיחות בתחום העירוני, קידום והרחבה של פרויקטי תחבורה ציבורית ואמצעי הסעה המוניים וכן פיתוח פרויקטים מסילתיים כגון הכפלת מסילות בקווים עמוסים ובניית הפרדות מפלסיות במוקדי סיכון. כמו כן, יוקצו כספים לצוותי תכנון וקידום זמינות שיקדמו שורה של פרויקטים נוספים.
 
השר מופז: אין עוררין על כך שאחת הדרכים המוכחות להתמודדות עם משבר כלכלי היא השקעה בתשתיות התחבורה והתפקיד שלנו הוא להכין שורה של פרויקטים שניתן יהיה להוציא לפועל החל מטווח הזמן המיידי. זאת עשינו. יש לנו כרגע פרויקטים בהיקף של חמישה עד שמונה מיליארד ש"ח שניתן יהיה לצאת למכרז כבר בשנת 2008. 
 
עוד הוסיף השר מופז, כי השקעה בתשתיות התחבורה תסייע למשק להיחלץ מהמשבר הכלכלי, שאנו כבר רואים את אותותיו. מהלך זה יניע את גלגלי המשק, יספק מקומות עבודה, ישנה את פני מדינת ישראל וייטיב עם האזרח הישראלי והכלכלה הישראלית הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. 
 
מנכ"ל המשרד, גדעון סיטרמן, אמר כי העבודה הזו היא תוצאה מאומצת של חודשים ארוכים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וכי יש להמשיך בעבודות קידום הזמינות והתכנון על פרויקטים נוספים כדי שנהיה מוכנים לכל תרחיש.