מועצת רשות הנמלים והרכבות אישרה החכרת שטח לאשקוגן

למערכת העיתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי מועצת רשות הנמלים והרכבות אישרה עקרונית להחכיר שטח של 9 דונם לחברת אשקוגן באשדוד, מותנה בזכית אשקוגן במכרז ההתפלה. שטח זה הינו בנוסף וצמוד למתקן החברה הנוכחי והנמצא על שטח של 6 דונם. מועצת רנ"ר אישרה כי, בכפוף לאי


00:00 ,15.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
למערכת העיתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי מועצת רשות הנמלים והרכבות אישרה עקרונית להחכיר שטח של 9 דונם לחברת אשקוגן באשדוד,  מותנה בזכית אשקוגן במכרז ההתפלה.
 
שטח זה הינו בנוסף וצמוד למתקן החברה הנוכחי והנמצא על שטח של 6 דונם.  מועצת רנ"ר אישרה כי, בכפוף לאישור שר האוצר והממשלה, תהיה תקופת החכירה לשני השטחים עד סוף 2027. תמורת החכרת 9 הדונם תשלם חברת אשקוגן לרנ"ר תמלוגים בסכום קבוע של 300 אלף דולר לשנה.
 
חברת אשקוגן תתחייב כי כלל הצנרת,  לרבות צנרת מי הגלם,  צנרת מי הנקז וצנרת מי המוצר לא תעבור במקרקעי רנ"ר.  והיה ומסיבה כלשהיא תונח חלק מהצנרת בתחום מקרקעי רנ"ר,  תשלם אשקוגן לרשות 300 דולר למטר אורך צינור.
 
כמו-כן אישרה המועצה עקרונית לחברות "כרמל התפלה בע"מ"  ו- "יזמי התפלה (חיפה) בע"מ", אשר ניגשו למכרז הממשלתי להתפלה, להעביר צנרת במימי נמל חיפה לתקופה של 24 שנים ו- 11 חודש מיום חתימת החברה על חוזה עם הממשלה בעקבות זכייתה במכרז.
מתקני ההתפלה המתוכננים הנם מחוץ למקרקעי רנ"ר והצנרת המבוקשת הינה מחוץ לשטחי הנמל התפעוליים בחיפה.
 
גד יעקבי, יו"ר מועצת רשות הנמלים והרכבות, אמר כי בכך נפתח פתח להתקדמות מהירה לקראת התפלת מים בישראל.  הוא הוסיף כי זהו שיקול מרכזי שעמד ביסוד החלטת המועצה.
עמוס רון, מנכ"ל רנ"ר מסר כי רשות הנמלים רואה חשיבות רבה בפרויקט ההתפלה ועושה כל הניתן לסייע בקידומו.