מועצת הרשות תשקול את הדחתו של מנדי זלצמן מניהול נמל חיפה

הדיון יתקיים לבקשתו של עמוס רון, מנכ"ל הרשות, ולאור פנייתו של אורי יוגב, הממונה על התקציבים באוצר, אל דן תיכון, בבקשה לבוא ולהציג בפני מועצת הרשות ראיות לפיהן זלצמן מכשיל מהלכים לשינויים מבניים בנמלים


00:00 ,04.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אורי יוגב, הממונה על התקציבים באוצר: "התנהגותו של זלצמן מדהימה בחומרתה, מכיוון שהוא מנסה לחבל בקידום המו"מ המתנהל עם הוועדים, במטרה להכשילו, מסיבותיו שלו"

מחר תתכנס מועצת הרשות ותדון בין השאר בטענות שהופנו כנגד מנדי זלצמן, מנהל נמל חיפה. הדיון יתקיים לבקשתו של עמוס רון, מנכ"ל הרשות, ולאור פנייתו של אורי יוגב, הממונה על התקציבים באוצר, אל דן תיכון, בבקשה לבוא ולהציג בפני מועצת הרשות ראיות לפיהן זלצמן מכשיל מהלכים לשינויים מבניים בנמלים.

כפי שפורסם, עמוס רון פנה השבוע אל יו"ר מועצת רשות הנמלים בבקשה לקיים דיון דחוף בעיניינו של מנהל נמל חיפה מנדי זלצמן, לאור המדיניות ה"עצמאית"שנוקט בחודשים האחרונים, וכי אינו מכיר בסמכותו כמנכ"ל הרשות ונוכח הרושם המסתמן שזלצמן מנסה להכשיל את המשא ומתן בנושא השינויים המבניים בנמלים.

עוד נודע כי השבוע שיגר אורי יוגב מכתב תלונה חמור אל יו"ר מועצת רשות הנמלים , דן תיכון, בו טוען יוגב כי זלצמן מכשיל, מסיבותיו שלו, מהלכים לשינויים מבניים בנמלים. "התנהגותו של זלצמן מדהימה בחומרתה, מכיוון שהוא מנסה לחבל בקידום המו"מ המתנהל עם הוועדים, במטרה להכשילו, מסיבותיו שלו. מיותר לציין את ההשפעה של התנהלות זו על התנהגות העובדים, וחששם לקיים דיונים אמיתיים ותכליתיים על רקע זה", כתב יוגב.

אורי יוגב אף ציין כי הוא מוכן להציג את עמדותיו בפני מועצת הרשות, בדיון שיתקיים מחר בנושא.

טענתו של יוגב מצטרפת לשורת טענות שיש ברשות כנגד זלצמן. מתוקף התנגדותו הנחרצת של זלצמן להציב משקף מכולות נייח כדוגמת זה שהושק אתמול בנמל אשדוד, פנה זלצמן ב- 30 ביוני ישירות אל השר שיטרית, זאת למרות שהצבת המשקף בנמל חיפה, על כל מאפייניו הטכניים, כבר אושרה בפגישות משותפות שהתקיימו בין הנהלות רשות הנמלים והמכס. במכתבו, כבל זלצמן על כי אגף המכס טעה בשיקולו להציב משקף יקר ומיושן בנמל חיפה, והציע חלופה בדמות משקף נייד שמתבסס על טכנולוגית Gamma Ray שתופס שטח קטן בהרבה. "מפליא ומוזר הדבר שמר זלצמן מצא לנכון לפנות ישירות לכבוד השר שטרית, ללא כל פניה מוקדמת לתגובה מהנהלת המכס, או מגורמים מוסמכים אחרים. יתרה מזאת, כל נושא המשקף סוכם בתאום עם מנכ"ל רשות הנמלים", הגיב איתן רוב למכתבו של זלצמן.

באותו הנושא בחרו ברשות הנמלים לציין כתגובה כי "ועדה משותפת לרשות הנמלים ולמכס קבעה את המיקום ואת גודל השטח הדרוש להפעלת המתקן, ואנו נעשה את כל המוטל עלינו כדי לאפשר את הקמתו של המשקף בזמן הקרוב האפשרי, ואת הפעלתו ביעילות המירבית"

טענה נוספת כנגד זלצמן פורסמה כבר בשבוע שעבר ועוסקת סביב ההחלטה של זלצמן לפנות ולהעסיק משרד חקירות פרטי, מבלי לערב את הנהלת הרשות, ובכך לעקוב אחר עובד נמל בכיר, אשר שותף לצוות המשא ומתן. במכתב ששיגרו ראשי הועדים בנמל חיפה, אל השר ליברמן, נכתב כי הנהלת הנמל אחראית לניהול מעקבים, ע"י חברת חקירות פרטית נגד חברי ועד נמל חיפה, תוך חדירה אגריסיבית לצנעת הפרט, ללא קבלת אישור מהגורמים המוסמכים ובניגוד מוחלט לנוהלי רשות הנמלים. המעקבים הסמויים נתגלו לאחר שאחד מהעובדים הבכירים של הנמל זומן לבירור בהנהלת הנמל ,לאחר שהיו חשדות נגדו כי הוא לא ממלא אחר שעות עבודתו. לאותו עובד הוראו "הוכחות חיות" ע"י סרטוני וידאו וצילומים שנעשו אחריו ע"י חוקרים פרטיים, המעידים כביכול על פעולותיו בזמן העבודה.

בתגובה, מסר אז זלצמן כי " ההנהלה אינה נוהגת לשתף את כלי התקשורת בכל הקשור לעיניינים פנימיים של ניהול נמל, במיוחד כאשר יש היבט של צנעת הפרט, ועל כן איננו מוצאים לנכון לעסוק בכך גם במקרה זה"

דוברת רשות הנמלים מסרה בנושא מנדי זלצמן כי "לנוכח פניית מנכ"ל הרשות, עמוס רון, בתחילת השבוע ופנייתו של יוגב שהתקבלה לאחר מכן, החליט יו"ר המועצה, דן תיכון, לדון השבוע בטענות בעיניינו של מנהל נמל חיפה"