מהשבוע הבא: אניות זרות יחוייבו להצטייד במערכת זיהוי אלקטרונית שתאפשר לנמל לזהות את האניה בלב ים

ישראל מחמירה את אמצעי הבטחון בנמלים ; הנהלים החדשים: בעקבות ארועי הטרור של ה- 11 בספטמבר והחשש מפיגועים בנמלי הים


00:00 ,23.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ישראל מחמירה את אמצעי הבטחון בנמלים ; הנהלים החדשים: בעקבות ארועי הטרור של ה- 11 בספטמבר והחשש מפיגועים בנמלי הים

משרד התחבורה מגביר את אמצעי הבטחון בכל נמלי הים בארץ. החל מ- 1 ביולי 2004 תאסר כניסתן ארצה של אוניות זרות שלא תעמודנה בנוהלי הבטחון החדשים של ארגון הספנות הבינלאומי (I.M.O) . כך הודיע היום מנכ "ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון.

על פי הנוהלים החדשים יאסר גם על אוניות סוחר ישראליות לפקוד נמלי ים בעולם שלא עומדים בקריטריונים הבטחוניים המחמירים עליהם החליט ארגון הספנות הבינלאומי (I.M.O.

הנוהל החדש מחייב את כל אוניות הסוחר והנוסעים בעולם להצטייד במערכת זיהוי אלקטרונית מיוחדת שתאפשר לנמל היעד לזהות את האונייה בלב ים, באמצעות קוד מיוחד ובכך לאשר את כניסתה לנמל.

ראש מינהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה, אריה רונה, מסר כי זיהוי האוניות בוצע עד כה באמצעות קשר אלחוטי סמוך מאוד לנמל היעד כאשר רב החובל של האוניה היה מכריז על שם האוניה ונמל הבית שלה לפני קבלת אישור הכניסה לנמל.

ראש מנהל הספנות והנמלים, ציין כי על פי הנוהל החדש ימונה בכל אוניה ימאי שיהיה אחראי לזהות את כל אנשי הצוות של האונייה בנוכחות אנשי הבטחון של הנמל.

ארגון הספנות הבינלאומי גיבש קוד בטחון בינלאומי לספנות ולנמלים (I.S.P.S Code), בעקבות ארועי הטרור של ה- 11 בספטמבר בארה"ב והחשש מפיגועי טרור בנמלי הים בעולם.

הקוד עליו חתמה ישראל יחד עם רוב מדינות העולם מסווג רמות בטחון באונייה ובנמל וכל מדינה שאינה חתומה עליו או שאינה ממלאת אחר דרישותיו לא תורשה להיכנס למדינה.