מהיום: מיכליות נפט ישנות אינן מורשות לעגון בנמלי ישראל

מינהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה מחמיר את נוהלי הבטיחות בנמלי ישראל. מהיום (יום חמישי) תאסר כניסתם של מכליות נפט ישנות לנמלים מחשש לזיהום החופים. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי בנמל אילת תאסר כניסת מכליות נפט בנות 20 שנה ויותר ובנמלי חיפה, אשדוד


00:00 ,16.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מינהל הספנות מחמיר את נוהלי הבטיחות מחשש לזיהום החופים במקרה של תאונה או דליפה

מינהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה מחמיר את נוהלי הבטיחות בנמלי ישראל. מהיום (יום חמישי) תאסר כניסתם של מכליות נפט ישנות לנמלים מחשש לזיהום החופים.

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי בנמל אילת תאסר כניסת מכליות נפט בנות 20 שנה ויותר ובנמלי חיפה, אשדוד ואשקלון יחול האיסור על מכליות שגילן מעל 25 שנה ויותר.

מינהל הספנות והנמלים החליט להחמיר את ההגבלות באילת בשל העובדה שמדובר במפרץ וכל דליפה של שמן או נפט ממכלית ישנה עלולה לגרום לאסון אקולוגי חמור בחופי אילת והסביבה.

ראש מינהל הספנות והנמלים, תא"ל (מיל') אריה רונה ציין כי מינהל הספנות מבצע כיום בדיקות בטיחותיות מקיפות בכל אוניות הנפט והכימיקלים הפוקדים את נמלי הארץ.

יצויין כי מינהל הספנות והנמלים מבצע בדיקות בכ- 25% מהאוניות הסוחר העוגנות בנמלי ישראל. בשנת 2002 התגלו ליקויים בטיחות בכ- 44% מהאוניות שנבדקו.