מארסק צופה הפסדים בהובלת מכולות בשנת ‏2006

החברה צופה כי חטיבת ההובלה הימית במכולות שלה תדווח על הפסד של 600 מיליון דולר בסוף השנה. זאת בעיקר בשל ירידה בתעריפי דמי ההובלה ועלייה חדה במחירי הדלק. בקבוצה צופה רווחים מרשימים מפעילות המיכליות, הגז, הנפט והלוגיסטיקה


00:00 ,03.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה צופה כי חטיבת ההובלה הימית במכולות שלה תדווח על הפסד של 600 מיליון דולר בסוף השנה. זאת בעיקר בשל ירידה בתעריפי דמי ההובלה ועלייה חדה במחירי הדלק. בקבוצה צופה רווחים מרשימים מפעילות המיכליות, הגז, הנפט והלוגיסטיקה
 
על פי דיווחים בעיתונות העולמית, קבוצת A.P Moller-Maersk, מבעליה של קבוצת הספנות הגדולה בעולם Maersk Line, צופה שחטיבת ההובלה הימית במכולות, המשתייכת לקבוצה, תדווח על הפסד של 600 מיליון דולר השנה כתוצאה מדמי הובלה נמוכים, עלויות דלק גבוהות והוצאות נוספות בשל פעולות האינטגרציה הנדרשות לאחר רכישת חברת P&O Nedlloyd.
 
בשנה שעברה, חטיבת הההובלה במכולות של חברת Maerskהניבה רווח נקי של 1.3 מיליארד דולר, והחברה הדנית מדווחת כי השנה מחירי ההובלה ירדו ב-6% ואילו מחירי הדלק עלו ב-35%.
 
החברה דיווחה בנוסף כי החל מהרבעון השלישי חלה עלייה בנפח המטענים המשונעים ב-10%, והיא שמחה לדווח כי עלויות האינטגרציה הכרוכות ברכישת P&O Nedlloydיהיו הרבה מתחת לסכום המצופה - 180 מיליון דולר.
 
עבור אוניות מיכל (Tankers) ושאר פעילות בים וביבשה, הרווח הנקי של החברה לשנת 2006 צפוי להיות בין 900 מיליון דולר למיליארד דולר לאחר רווחים ממכירת אוניות, וזאת בהשוואה ל-600 מיליון דולר בשנת 2005.
 
התוצאות עבור פעילויות הגז והנפט של החברה צפויות להיות בסביבות ה-1.7 מיליארד דולר, וזאת בהשוואה ל-1.2 מיליארד דולר בשנה שעברה, וזאת הודות למחירי הנפט הגבוהים.
 
החברה דיווחה כי יש לשער כי השנה הכנסותיה יהיו נמוכות מאלו של שנה שעברה, אך סייגה את הדברים באומרה כי התוצאות כפופות לשינויים בתעריפי ההובלה ונפח המטענים כמו גם במחירי הדלק בחודשים האחרונים של השנה.
 
למרות התחזית הפסימית בהובלת מכולות, בקבוצה צופים רווח כולל של 2.8 מיליארד דולר, לעומת 3.55 מיליארד דולרים ב- 2005.