מארסק – נחנך שירות רכבת חדשני בין יוון לבולגריה עם קישור ימי לישראל

בחברת מרקורי סוכנות ימית, נציגתה של Maersk Sealand בישראל, מציינים כי היתרון העיקרי של השרות החדש הוא בכך שיבטיח בטחון מירבי למטען בצד שרות משופר ללקוחות. לקוחות החברה יהנו מהובלה מהירה ואטרקטיבית מ/אל סופיה בבולגריה, תוך הסמכות על קו הרכבת החדש המקושר אל


00:00 ,17.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
נחנך קו חדש, במסגרת פרוייקט ה- European Rail Shuttle, המקשר בין סלוניקי ביוון וסופיה בבולגריה. בחברת מרקורי סוכנות ימית, נציגתה של Maersk Sealand בישראל, מציינים כי היתרון העיקרי של השרות החדש הוא בכך שיבטיח בטחון מירבי למטען בצד שרות משופר ללקוחות

הרכבת הראשונה הגיעה לסופיה בבוקר יום א, 15 ספטמבר 2003, לאחר נסיעות נסיון לאורך השבועות האחרונים. לוח הנסיעות הינו קבוע ויפעל פעמיים בשבוע. הקו יחל ביציאה מסלוניקי שביוון בימי שלישי וחמישי בשעה 19:00, ויגיע לסופיה בבולגריה ביום שלמחרת בשעה 07:45 (ימי רביעי וששי), ויעזוב את סופיה בימי חמישי ושבת בשעה 17:40.

זהו קו רכבת המכולות הראשון שפועל בבולגריה ולכן שירות זה זוכה לתשומת לב רבה מצד היצואנים והיבואנים המקומיים.

עוד נמסר כי ההובלה באמצעות משאיות היתה לאורך שנים הפתרון האידיאלי לדעת רבים, אבל הגידול המהיר של השווקים בצד חוסר היעילות בגבולות בכל הקשור לטיפול ומעבר סחורות, יצרו צוואר בקבוק אשר דרדר את השרות וגרם להוצאות נוספות. לכן, אפשר לראות בקו המסילתי החדש פתרון לבעיה המתבטא בשיפור משמעותי בשרות ללקוחות.

בחברת מרקורי סוכנות ימית, נציגתה של Maersk Sealand בישראל, מציינים כי היתרון העיקרי של השרות החדש הוא בכך שיבטיח בטחון מירבי למטען בצד שרות משופר ללקוחות. לקוחות החברה יהנו מהובלה מהירה ואטרקטיבית מ/אל סופיה בבולגריה, תוך הסמכות על קו הרכבת החדש המקושר אל סלוניקי ומשם בהובלה ימית מ/אל נמלי ישראל.


אודות European Rail Shuttle (בקיצור ERS) :
ה- ERS הוקם בשנת 1994 למטרת הובלה יעילה, מהירה וזולה של מכולות בכל רחבי אירופה. ה- ERS מקשר נמלי ים מרכזיים עם יעדים פנים יבשתיים אסטרטגיים הקרובים דיים למרכזי תעשייה חשובים, בכל רחבי אירופה. החל מחודש מרץ 2000, ERS הינו בבעלות חלקית של חברת Maersk Sealand.