מארסק משדרגת השירות מדרום סין

הקו החדש יספק שירות ישיר בין נמל נאנשה הנחשב לנמל הגדול בשפך נהר פרל בדרום סין, לנמל אשדוד תוך 20 יום. הקו שיתחיל לפעול בחודש אפריל יפעיל אוניה בנפח של 6,000 TEU


00:00 ,09.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הקו החדש יספק שירות ישיר בין נמל נאנשה הנחשב לנמל הגדול בשפך נהר פרל בדרום סין, לנמל אשדוד תוך 20 יום. הקו שיתחיל לפעול בחודש אפריל יפעיל אוניה בנפח של 6,000 TEU
 
חברת מארסק ישראל הודיעה על חניכת קו חדש בתחילת אפריל. קו AE3  יספק שירות ישיר ויגיע מנמל נאנשה בסין לנמל אשדוד תוך 20 יום. בקו תפעל אחת מספינות האם של החברה, בעלת נפח של 6,000 TEU.
 
הקו החדש, שיגיע לנמל אשדוד וחיפה באמצעות Feederשל מארסק, יחסוך באופן משמעותי בטרנזיט טיים של הסחורות המגיעות מסין לישראל בזכות השירות הישיר מנמל פורט סעיד, לאשדוד וחיפה.
 
נמל נאנשה משך תשומת לב לביצועיו אחר שהתברר כי בשנה האחרונה הנמל עמד על תפוקה של מיליון TEU בשנה. פעילות זו מצביעה על חשיבותו הגדלה של הנמל הממוקם בשפך נהר פרל בסין.
 
נמל Nansha, אשר התרחב בהדרגה מנמל נהר קטן לנמל ימי ממוקם בגדה המערבית של נהר Pearl, והוא ממוקם במרכז שפך הנהר. בטווח רדיוס של 100 ק"מ נמל נאנשה יכול לכסות את הערים הסמוכות לדלתה (בהן Guangzhou, Foshan, Shunde) בהן יש אוכלוסיה של 40 מיליון תושבים, כאשר מחציתם בעלי פוטנציאל צריכה גבוה.
 
שפך נהר פרל הוא אחד מהאזורים הדינמיים ביותר בסין מבחינה כלכלית כמו גם אחד מהאזורים בעלי קצב הצמיחה הגבוהים ביותר בעולם. בנוסף לכך, זהו מרכז הייצור של העולם - 10% מהמוצרים הנצרכים בעולם מיוצרים בו. האזור שוקק תעשיות קלה וכבדה לצד תעשיות שירות.
 
המגמה מראה כי העלות בחלק המזרחי של שפך הנהר עולה, מגמה אשר מובילה לאסטרטגיית Go West והחלק המערבי של שפך הנהר גדל בקצב מהיר בייחוד לאור עליות הפקה נמוכות ו-Sourcing.
 
הטרמינל בנאנשה, בגודל 1.8 מיליון מ"ר ובעל ארבעה מעגנים, מצויד במערכות ניהול מידע אשר נתמכות בטכנולוגיות מחשב מתקדמות. הטרמינל, שנחשב כבר בימים אלה למרכז (Hub) שטעון לוגיסטי, ממוקם במים עמוקים ומשמש כנקודת מעבר מהירה בין שפך הנהר לאירופה והים התיכון.