מארסק ליין עוברת שינוי ארגוני

אזור מזרח הים התיכון, שאליו השתייכה מארסק ישראל, ימוזג עם מערב הים התיכון לאזור מורחב אחד, החל ב-1 ביוני. סטיב פלדר, מנכ"ל מארסק ישראל: לשינויים השפעה חיובית על שת"פ עם המדינות באזור זה


00:00 ,18.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

אזור מזרח הים התיכון, שאליו השתייכה מארסק ישראל, ימוזג עם מערב הים התיכון לאזור מורחב אחד, החל ב-1 ביוני. סטיב פלדר, מנכ"ל מארסק ישראל: לשינויים השפעה חיובית על שת"פ עם המדינות באזור זה
 
בימים הקרובים תעבור ענקית הספנות מארסק ליין שינוי מבני, ברמה הגלובלית, ובמסגרתו יאוחדו הנהלות אזורי סחר. לשינויים הצפויים אמנם לא תהיה השפעה מיידית על פעילות החברה בישראל, יחד עם זאת, ישראל תיכלל באזור המורחב של הים התיכון.
 
כאמור, עד כה חילקה חברת מארסק ליין את מדינות אירופה והים התיכון לארבעה אזורים שונים. במסגרת השינויים, ימוזגו האזורים לשני אזורים מורחבים: אזור אירופה ואיזור הים התיכון, מתוך מטרה לפשט את מבנה החברה ולייעל את ניהולה.
 
במסגרת זו, החל מ-1 ביוני, אזור ה-East Med, שאליו השתייכה מארסק ישראל, ימוזג עם אזור FIM (מדינות המגרב למעט צרפת) לאזור אחד שיכונה Mediterranean ("הים התיכון") ומשרדו הראשי יהיה בגנואה, איטליה. בעקבות השינוי הארגוני, לאזור הים התיכון יתווסף אזור Iberia עם מדינות ספרד ופורטוגל, וכן מדינות המגרב הכוללת את מרוקו, תוניסיה ואלג'יריה, כך שסך הכל התווספו להגדרת אזור הים התיכון חמש מדינות חדשות.  מארסק ישראל תמשיך להיות כפופה למטה החברה בגנואה תחת ניהולו של Marc Gisjbrechts, אשר ישמש כמנהל אזור הים התיכון.
 
שינוי בולט נוסף יהיה כאמור באזור צפון אירופה ומרכז אירופה, שם ימוזגו אזורים אלו לאזור אחד אשר יכונה "אזור צפון אירופה" (North Europe Region) ויכלול בנוסף גם את צרפת. משרדו הראשי יהיה בקופנהגן, דנמרק.
 
סטיב פלדר, מנכ"ל מארסק ישראל, ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי צירופה של ישראל אל האזור המורחב של הים התיכון תגביר את מידת שיתוף הפעולה עם המדינות באזור ומגדיל למעשה את הפוטנציאל להכניס שירותים נוספים בעתיד. "זה יוצר את הסביבה המתאימה לקבלת החלטות - קל יותר להשיק שירותים חדשים באזור אליו אתה משתייך", הוסיף פלדר. מנכ"ל מארסק ישראל סייג דבריו וציין שלעת עתה לא מתוכנן שירות חדש.
 
פלדר הוסיף כי השינוי המבני יתרום למבנה פשוט ויעיל יותר ויחסוך כספים רבים להנהלה.