מארסק ישראל: ביטול היטלי הצפיפות נגרם בשל שיפור המצב בנמלים

לדברי מנכ"ל מארסק ישראל, החברה מעולם לא ניהלה מגעים עם ועדת התובלה של התאחדות התעשיינים בנושא והיא דוחה את הצהרתו של צבי פלדה כי הגיעה להסכמה מול ארגונו


00:00 ,16.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי מנכ"ל מארסק ישראל, החברה מעולם לא ניהלה מגעים עם ועדת התובלה של התאחדות התעשיינים בנושא והיא דוחה את הצהרתו של צבי פלדה כי הגיעה להסכמה מול ארגונו
 
מנכ"ל חברת מארסק ישראל, מר סטיב פלדר, יצא אתמול בהודעה המכחישה באופן נמרץ הסדר בין חברת מארסק ישראל לבין ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים בנוגע לביטול היטלי הצפיפות בנמלי ישראל. מר פלדר הגיב לדברים לפיהם, הובא לידיעתם כי בפרוטוקול של ועדת תובלה בהתאחדות התעשיינים מתאריך 4 במרץ , יו"ר הוועדה, מר צבי פלדה, ציין כי "הוועדה הגיעה להסכם עם חברת מארסק לביטול היטלי הצפיפות בנמלי ישראל"
 
מחברת מארסק ישראל נמסר כי החברה דוחה מכל וכל את ההצהרה של יו"ר ועדת התובלה, מר צבי פלדה, וכי מדובר בהצהרה חסרת בסיס ומוטעית מיסודה. יש לציין כי ביטול הפטור לקביעת מחירים והיטלים במשותף בסחר האירופאי אינו מתיר לחברות להגיע להסכים עם ארגונים המייצגים מספר לקוחות.
 
מחברת מארסק ישראל נמסר עוד כי חברת מארסק ליין, או אף אחד מנציגיה, לא ניהל דיונים בנושא זה עם ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים ולא הגיע עם אף ארגון דומה להסכמה בנושא זה.
 
מחברת מארסק נמסר עוד כי החלטת החברה להקפיא את היטלי הצפיפות החל מה-6 במרץ הינה החלטה הנובעת משיפור במצב הצפיפות בנמלי ישראל אשר מאפשרת עגינה מיידית, והיא אינה תוצאה של הסכם זה או אחר עם ארגוני תעשייה או ארגונים מאוגדים אחרים.
 
עוד נמסר מהחברה כי היא שומרת לעצמה את הזכות להטיל מחדש את היטלי הצפיפות, וזאת אם הנסיבות ידרשו זאת.