מארסק יוזמת שימוש בדלק נקי יותר ליד חופי קליפורניה

אוניות החברה יחליפו את הדלק בטווח 24 מיילים מהחוף. היוזמה הירוקה תעלה לחברה בעוד 2-3 מיליון דולר בשנה


00:00 ,08.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אוניות החברה יחליפו את הדלק בטווח 24 מיילים מהחוף. היוזמה הירוקה תעלה לחברה בעוד 2-3 מיליון דולר בשנה
 
חברת מארסק, חברת הספנות הגדולה בעולם, הודיעה ביום שישי שעבר כי כל האוניות שלה אשר אמורות להגיע לקליפורניה בחוף המערבי של ארה"ב, יתחילו להשתמש בדלק נקי יותר כאשר הן מתקרבות לחוף או עוגנות בנמל. מהלך זה נועד להפחית את פליטת הזיהום הפוגע באוכלוסיות שגרות בסמוך לנמלים.
 
60% מהאוניות שמגיעות לנמלי קליפורניה החלו להשתמש בדלק נקי יותר ע"פ היוזמה כבר בתחילת אפריל, כאשר שאר האוניות ייכנסו ליוזמה בחודש הקרוב. מארסק מדווחת כי השימוש בדלק נקי יותר ייקר את הוצאות הדלק שלה בכ-2-3 מיליון דולר בשנה.
 
על פי הנתונים, אוניות המשתמשות במנועי דיזל בים הפתוח וספינות עוגנות המפעילות את המנועים על מנת לייצר חשמל על האוניה מייצרות פולטות פסולת המורכבת מחומר חלקיקי ותחמוצת גופרית, לצד חומרים נלווים לאוזון וערפיח כגון תחמוצת חנקן ושאר מרכיבים. מספר מחקרים הראו כי אדי דיזל ושאר סוגים של זיהום נמלים גורמים למחלות כגון סרטן, מחלות נשימה ושאר בעיות רפואיות.
 
המהלך של מארסק יגרום להחלפה בין דלק רגיל מסוג Bunker C לתערובת מזוקקת כאשר האוניות תהיינה בטווח של 24 מיילים מהחוף וכאשר הן עוגנות בנמל.
 
מארסק צופה כי היוזמה החדשה תקצץ כ-400 טון בשנה בכמות הזיהום מאוניות כאשר הירידה כוללת ירידה של 73% בחומר החלקיקי, 92% בתחמוצת הגופרית ו-10% בחמוצת החנקן.
 
מארסק מדווחת כי בערך 150 אוניות פוקדות את נמלי לוס אנג'לס ואוקלנד בשנה, כאשר בכל שבוע נתון עוגנות לפחות 10 אוניות של החברה בנמלים אלה.