"לתת עדיפות במכרזים לפיתוח הנמלים לחברות שיתחייבו לרכוש מהתעשייה הישראלית מעבר למתחייב"

כך אמר יו"ר מטה כחול לבן בהתאחדות התעשיינים בעקבות הודעת רשות הנמלים על תוכנית פיתוח הנמלים ל-2004 ; בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי בכך יתאפשר ביצוע עבודות בהיקף של כ-500 מליון שקל מהתעשייה הישראלית ולהעסקת כ-1,700 עובדים נוספים


00:00 ,12.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות הודעת רשות הנמלים על תוכנית פיתוח הנמלים ל-2004, אמר דוד ארצי, יו"ר מטה כחול לבן בהתאחדות התעשיינים: על משרד התחבורה ורשות הנמלים לתת עדיפות במכרזים לפיתוח הנמלים, לחברות שיתחייבו לרכוש מהתעשייה הישראלית מעבר למתחייב - 30% רכש גומלין; מעריך - יאפשר ביצוע עבודות בהיקף של כ-500 מליון שקל מהתעשייה הישראלית ולהעסקת כ-1,700 עובדים נוספים

על משרד התחבורה ורשות הנמלים, לתת עדיפות במכרזים לפיתוח הנמלים, לחברות שיתחייבו לרכוש מהתעשייה הישראלית מעבר למתחייב, דהיינו מעבר ל-30% רכש גומלין מהיקף העיסקה. כך מבקש דוד ארצי, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים וסמנכ"ל התעשייה האווירית.

זאת בעקבות הודעת רשות הנמלים, כי בכוונתה להשקיע בשנת 2004 כ-1.2 מיליארד שקלים בתוכניות לפיתוח הנמלים.

ארצי הביע תקווה, כי כתוצאה מכך ניתן יהיה לבצע עבודות מהתעשייה הישראלית בהיקף של כ-500 מליון שקלים לפחות. דבר שיביא להעסקתם של כ-1,700 עובדים נוספים.

על פי כוונת רשות הנמלים יושקעו, בין השאר, בשנת 2004 כ-680 מליון שקלים בפרוייקט היובל בנמל אשדוד וכ-150 מליון שקלים יושקעו בפרוייקט הכרמל בנמל חיפה. בנוסף לכך, מדובר על השקעה על כ-110 מליון שקל בפיתוח נמל חיפה, השקעה של כ-25 מליון שקל בפיתוח נמל אשדוד. כמו כן עומדת רשות הנמלים להשקיע השנה כ-45 מליון שקל במערכות מיחשוב מתקדמות שנועדו לייעל את עבודת הנמלים ולשפר מהותית השרות ללקוח.

יו"ר מטה כחול-לבן שב וטוען, כי על חברות ממשלתיות וציבוריות לעשות הכל כדי שיותר ויותר חברות ישראליות יזכו בנתח במכרזים, אם בצורה ישירה או בצורה עקיפה, כפי שנהוג בארצות רבות בעולם.

"לפעמים אני פשוט מקנא כיצד מדינות אירופה וארה"ב, דואגות לפרנסתם של אזרחיהן", אומר ארצי.

זו לא בושה לדאוג "לעניי עירך", אומר ארצי. שכן כל מתן עבודה לתעשייה הישראלית מצמצם אבטלה ומונע פיטורין. זהו צו השעה. על הממשלה והחברות הממשלתיות להבין את החשיבות הגדולה במתן עדיפות לכחול-לבן.