לשכת המסחר חיפה ואיגוד המשתמשים בהובלה ימית יסייעו בהקמת איגוד פלשתינאי

ראשי לשכת המסחר חיפה ואיגוד המשתמשים בהובלה ימית נפגשו עם נציגות של יבואנים ויצואנים פלשתינאים, שביקשו סיוע בהקמת איגוד פלשתינאי למשתמשים בהובלה ימית


00:00 ,23.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ראשי לשכת המסחר חיפה ואיגוד המשתמשים בהובלה ימית נפגשו עם נציגות של יבואנים ויצואנים פלשתינאים, שביקשו סיוע בהקמת איגוד פלשתינאי למשתמשים בהובלה ימית. לפגישה הצטרפו גם אנשי האיחוד האירופי ומרכז פרס לשלום, המבקשים לעודד פעילות כלכלית ברשות הפלשתינאית.
 
בפגישה הועלו בעיות שונות שבהן נתקלים אנשי העסקים הפלשתינאים, כמו חוסר מידע בנושאי הספנות והנמלים בארץ, חוסר הכשרה בתחומי הספנות, השילוח וההובלה וכן קשיים בירוקרטיים רבים (מעבר לבדיקות הביטחוניות). הם מקווים כי בעיות אלה ייפתרו מהר יותר עם הקמתו של איגוד משתמשים בהובלה ימית ברשות הפלשתינית.
 
נשיא לשכת המסחר חיפה עודד פלר אמר כי הקמת איגוד משתמשים בהובלה ימית על ידי אנשי עסקים פלשתינאים יכול להוות גשר לשיתוף פעולה וליחסים מסחריים בין מדינת ישראל לבין העסקים ברשות, ולכן לשכת המסחר חיפה והצפון מקבלת יוזמה כזו בברכה ובנכונות לסיוע.
 
יו"ר אגוד המשתמשים בהובלה ימית גד שפר הסביר את אופן העבודה של האיגוד עם כל הגופים השונים (נמלים, מכס,ארגון המובילים וכו') והציע לחברי המשלחת שיעבירו נייר עבודה ובו יציינו אילו בקשות יש להם מהאיגוד. הוא הוסיף כי ביכולת לשכת המסחר חיפה והצפון להעביר קורסי הכשרה מקצועיים-יעודיים בתחומים הרלוונטיים.