לראשונה: צים ערכה כנס כלכלי ברמאללה

בכנס, בו השתתפו בכירי צים והחברה לישראל, הוצגה הפריסה הגלובלית של קווי צים וכן אתר החברה בערבית. עידן עופר: השלום יושג מהר יותר אם תיעשה פעולה של ממש לשיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים


00:00 ,08.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בכנס, בו השתתפו בכירי צים והחברה לישראל, הוצגה הפריסה הגלובלית של קווי צים וכן אתר החברה בערבית. עידן עופר: השלום יושג מהר יותר אם תיעשה פעולה של ממש לשיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים
 
כנס לקוחות של צים בגדה נערך אתמול ברמאללה בהשתתפות עידן עופר, יו"ר החברה לישראל, ניר גלעד, יו"ר צים ומנכ"ל החברה לישראל, רפי דניאלי, מנכ"ל צים, וכן בהשתתפות חברי הנהלת צים.
 
הכנס נערך במלון גרנד פארק במרכז הבנקאי והעסקי של רמאללה ונכחו בו כ-150 אנשי עסקים מובילים בגדה, בהם יצואנים ויבואנים רבים.
 
במהלך הכנס הוצגה הפריסה הגלובלית של קווי צים והשיפור המשמעותי בקשר עם הלקוחות על בסיס אישי ופרטני כחלק מהמדיניות החדשה של צים. במסגרת זו הוצג אתר האינטרנט של צים בערבית, ובו מידע עסקי לשימוש אנשי העסקים ברשות הפלסטינית.
 
מחברת צים נמסר כי אנשי העסקים הפלסטינים גילו עניין בעיקר בקו החדש של צים מאסיה לצפון אירופה, דרך ישראל. בנוסף, התקיים במהלך הכנס דיון כלכלי על האפשרויות להרחבת הפעילות הכלכלית בין ישראל לרשות הפלסטינית.
 
באי הכנס ציינו בשיחות לא פורמליות, שאכן יש "בום" כלכלי בגדה ומורגשת צמיחה בעיקר בתחום הקמעונאות והנדל"ן.
 
עידן עופר, יו"ר החברה לישראל, שיבח את מדיניותו הכלכלית של ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם  פיאד, וסיפר כי אירח אותו בביתו בישראל לפני מספר שבועות. יו"ר החברה לישראל הביע במהלך דבריו את אמונתו שהשלום בין העמים יושג מהר יותר ונכון יותר אם תיעשה פעולה של ממש לשיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים, וחזר על חזונו: "שלום באמצעות כלכלה".
 
אינג' מחמוד זלמוט, מאנשי העסקים המובילים ברשות הפלסטינית, המכהן כסגן יו"ר חברת ההפצה זלמוט, קרא בכנס לאנשי העסקים הישראלים להגביר את שיתוף הפעולה עם עמיתיהם הפלסטינים כמסר של שלום, והוסיף כי "יצוא ויבוא של סחורה לרשות הפלסטינית באמצעות מכולות ואוניות צים מהווים מסר חשוב של שלום של הקהילה העסקית בגדה המערבית".
 
רפי דניאלי, מנכ"ל צים, ציין במהלך דבריו את כוונתו לקיים כינוסים נוספים של צים בגדה, וקרא לחברות ישראליות אחרות לקיים כינוסים דומים.