לראשונה מזה שנתיים: אניית נופש זרה הגיעה לחופי ישראל

הבוקר עגנה בנמל אשדוד אניית הנופש Ocean Monarch האנגלית כשעל סיפונה כ- 200 תיירים מבריטניה; נציגי משרד התיירות והנהלת נמל אשדוד קיבלו את פני התיירים; מנהל נמל אשדוד: הנמל ערוך לקליטת אוניות קרוז נוספות


00:00 ,03.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לראשונה מזה כשנתיים עגנה הבוקר (3 בנובמבר) בנמל אשדוד אניית הנופש Ocean Monarch האנגלית כשעל סיפונה כ- 200 תיירים מבריטניה; נציגי משרד התיירות והנהלת נמל אשדוד קיבלו את פני התיירים; מנהל נמל אשדוד, שאול רותם, מסר כי הנמל ערוך ומוכן לקליטת הספינה האנגלית ולקליטת אוניות קרוז נוספות

הבוקר בשעה 07:00 נכנסה אניית הנופש Ocean Monarch בנמל אשדוד כשעל סיפונה כ- 200 תיירים מבריטניה. נציגי משרד התיירות והנהלת נמל אשדוד קיבלו את פני התיירים והעניקו להם סיכות תיירות מיוחדות עם המסר "ישראל אוהבת אותך". אניית נופש זו היא הראשונה, מבין אניות הנופש הזרות, שנכנסת לנמלי ישראל, מזה כשנתיים.

ה- Ocean Monarch מופעלת על ידי חברת "מאסטר סאן הולידייז" האנגלית, המתמחה בנופשוני קיץ וחורף וסיורי חוף בים התיכון. בעלי החברה, בוב וז'יל פלמינג, המצטרפים לסיור ואשר נחשבים לידידי ישראל, אמרו כי מדובר בסנונית ראשונה וכי בכוונתם להביא לארץ ספינות קרוז נוספות.

התיירים האנגלים, שהינם נוצרים אוהדי ישראל, יסיירו בירושלים, בגליל ובחיפה. התיירים יקדישו את ביקורם בירושלים לתפילה מיוחדת לשלום ירושלים.

שר התיירות, גדעון עזרא, אמר כי התיירות לישראל נמצאת בתנופה וכי יש לקוות שהגעת הספינה מאנגליה תעודד חברות תיירות נוספות, מאירופה וצפון אמריקה, לקיים סיורי נופש חופים בישראל.

מנהל נמל אשדוד, שאול רותם, מסר כי הנמל ערוך ומוכן לקליטת הספינה האנגלית ולקליטת אוניות קרוז נוספות. "אני מברך את הגעת האניה ומקוה שתהיינה אניות תיירים רבות בעתיד ושהרבה תיירים יגיעו לישראל", אמר רותם והוסיף: "הדבר חשוב גם ברמה הלאומית וגם לנמל אשדוד".

"אנו בנמל שוקדים לפתח את תחום התיירות בהתאם להנחיית שר התיירות. יש לציין כי הגעת תיירים לישראל, דרך הנמל, לבטח תתרום גם לפיתוח הכלכלי של העיר אשדוד", סיכם רותם.

דובר הנמל, יגאל בן זיקרי, הוסיף כי מערכי הבטחון, התפעול וההסברה של הנמל נערכו בהתאם לקראת הגעת האניה, בכדי לוודא שקבלת הנוסעים תהיה מכובדת ויעילה.